۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۸۲۱۳۷
آیت الله مکارم شیرازی:

اختلاف سمی مهلک برای مسلمانان است/ نفوذ در جوانان برنامه دشمن است

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی هرگونه اختلاف را سم مهلکی برای مسلمانان دانست و سرچشمه اختلافات را نادانی، جهل و ناآگاهی عنوان کرد.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت جزیره قشم هرگونه اختلاف را سم مهلکی برای مسلمانان دانست و گفت: قرآن کریم می فرماید سرچشمه اختلافات نادانی، جهل و ناآگاهی است.

وی افزود: اگر آگاهی و علم باشد اختلاف نیست، باید توجه داشت که دشمنان اسلام چه نقشی در برخی کشورهای اسلامی بازی می کنند اما کشور ما در میان آتش امن و امان است، مردم و مسؤولان ما می دانند که باید متحد و متفق باشند، مسؤولان هم که در نهادهای گوناگون هستند خوب انجام وظیفه می کنند، در چنین دنیای این وحدت جای تقدیر و تشکر دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان به جای این که خودشان هزینه کنند و تلفاتی داشته باشند مسلمانان را به جان هم انداختند، اظهار داشت: با این کار کشورها را خراب و نفوس را تلف می کنند و بدبختی های بسیاری به وجود می آورند.

وی ادامه داد: اگر همه گروه ها بفهمند و تندروی را کنار بگذارند متحد و متفق می شوند، اجر اصلاح بین مردم همانند مجاهد فی سبیل الله است، نتیجه هر دو کار یکی است یعنی اصلاح بین مردم و جهاد فی سبیل الله سبب عظمت اسلام می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تاریخ استعمار انگلستان بر کشورهایی همچون هندوستان ابراز داشت: دشمن از راه ایجاد تفرقه بر کشورها حکومت می کرد، اگر می دیدند که مردم در حال کنار آمدن با یکدیگر هستند کاری می کردند که مجددا اختلافی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: اختلاف بینداز و حکومت کن یک سیاست 3 هزار ساله است، در تاریخ فرعون و بنی اسرائیل می بینیم که فرعون بین بنی اسرائیل اختلاف انداخت و با همان حکومت کرد، این اصل ثابت سیاسی همواره بوده و خواهد بود از این رو باید بیدار و هوشیار باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید قدر این نعمت را بدانیم، دشمن با انواع ترفندها می خواهد تحریکاتی انجام دهد که هیچگاه نباید تسلیم این حرف ها شد، امام صادق(ع) دستور دادند که در جماعت اهل سنت حاضر شوید، مریض های آنان را عیادت کنید و در تشییع جنازه آن ها شزرکت داشته باشید.

وی اضافه کرد: با هوشیاری باید نقشه های دشمن را نقش برآب کرد و باید سعی شود که جوانان مطابق افکار صحیح اسلامی پرورش داده شوند، دشمن ازطریق نفوذ در جوانان امید دارد که کاری کند تا آنان را از اسلام بیگانه کند یا آن ها را در گروه های تندرو و افراطی بفرستد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که بلای بزرگی به عنوان فضای مجازی داریم، گفت: ممکن است که این فضای مجازی تأثیری منفی از نظر اخلاق و عقیده بر جوانان بگذارد، به مسؤولان تذکر می دهیم که فضای مجازی را سالم سازی کنند./1323/پ202/ص

ارسال نظرات