۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۸۲۱۳۵
صفار هرندی:

مدعیان آزادی‌خواهی از پاسخگویی به مردم هراس دارند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشار به مصوبه جدید اصلاح طلبان مبنی بر 6 ماه تا دوسال زندان برای افرادی که در بین سخنرانی فردی سؤال بپرسند، گفت: مدعیان آزادی‌خواهی ترس ناتوانی پاسخگویی به مردم را دارند.
محمدحسین صفار هرندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین صفارهرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان این‌که برخلاف تصور عده‌ای ‌فرهنگ و سیاست قابل اجماع است، اظهار داشت: سیاست مکمل فرهنگ و فرهنگ تسهیل‌کننده سیاست است.
وی با بیان این‌که استقرار فرهنگ به مساعدت حوزه سیاست نیاز دارد، خاطرنشان کرد: دولت باید در بحث فرهنگ مداخله داشته باشد، چنانکه کشورهای غربی نیز در مسائل کلان فرهنگی جامعه اثرگذار هستند؛ غرب از لیبرال فرهنگی دم می‌زند، اما در پشت صحنه جریانهای فرهنگ کشور را اداره می‌کنند. 
صفار هرندی با تأکید بر این‌که دولت نباید فرهنگ را فدای مسائل اقتصادی کند، تصریح کرد: غرب فرهنگ جامعه‌اش را به حال خود رها نکرده است، در حقیقت با مطالعه مواضع دولت‌های غربی متوجه می‌شویم که فرهنگ غرب نیز متأثر از سیاست است.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ممنوعیت‌های ویژه‌ای در غرب نسبت به انتشار برخی کتاب‌ها و فیلم‌ها وجود دارد، افزود: حتی کتاب‌هایی که از ایران به نمایشگاه‌های بین‌المللی فرستاده می‌شود، از فیلتر ویژه‌ای رد می‌شوند، که مبادا منافع ملی غربی‌ها را به خطر اندازد.
وی با اشاره به سیاست‌های فرهنگی غرب در تقابل با آرمان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی ایران افزود: عده‌ای در داخل باور کردند که عرصه سیاست و فرهنگ جدا از هم هستند، غافل از اینکه حتی فرانسه که خود مهد لیبرال و آزادی‌خواهی است کانال‌های تلویزیونی خود را با استفاده هیأت سیاست‌گذاری کنترل می‌کند.
صفار هرندی با بیان این‌که تهاجم فرهنگی واقعیتی انکارناپذیر در عصر حاضر است، گفت: سیاست‌های دوگانه غرب در برابر مفاهیم فرهنگی بسیار مشهود است؛ به عنوان مثال هنگامی که از غیرت اسلامی و ملی استفاده می‌کنیم، عده ای در داخل و خارح انگِ آدمِ خشونت‌طلب تندرو زده می‌شود.
وی با اشاره به نمونه‌های دیگری از این دست گفت: اسم فلسطین از فایل خشونت خارج نمی‌شود درحالی که رژیم صهیونیستی با تکه تکه هزاران کودک فلسطینی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد؛ از سوی دیگر کسی که از حجابش و ترویج اندیشه دفاع می‌کند، در دادگاه‌های غربی با چاقو کشته می‌شود.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به مصوبه جدید اصلاح طلبان مبنی بر 6 ماه تا دوسال زندان برای افرادی که در بین سخنرانی فردی سؤال بپرسند، گریز زد و گفت: این مصوبه زمانی مطرح شده که زمان پاسخگویی عملکرد دولت به مردم است.
وی با بیان این‌که این مصوبه مغابر با توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: آنان که به دنبال تصویب این مسأله هستند؛ می‌ترسند جواب هزاران سؤال مردم را نتوانند پاسخ دهند با این حال که خود مدعی آزادی‌خواهی هستند./935/پ204/ص

 

ارسال نظرات