۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۴۸۲۱۳۳

سبک زندگی اسلامی در خانواده در بازار کتاب

کتاب سبک زندگی اسلامی در خانواده از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.
کتاب سبک زندگی اسلامی در خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب سبک زندگی اسلامی در خانواده نوشته محمد عارف صداقت در شش فصل از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: زندگی ای که تنها در ان خوردن، خوابیدن و نفس کشیدن باشد برای هر کس میسر است و چنین زندگی را نمی توان انسانی نامید، چرا که جانداران نیز از این گونه زندگی بهره مندند.

در زندگی انسانی، اصل زیستن اهمیت چندانی ندارد، آنچه که بسیار مهم است، کیفیت زندگی است. زندگی را می توان انسانی نامید که در چمن زار آن یاسمن عشق جوانه زده باشد و در گلستان آن گل های محبت، وفا و ایثار خودنمایی کند.

زندگی‌ای که سرشار از خوبی‌ها باشد و پرگارسان در اطراف عشق به خالق و مودّت و محبّت به اعضای آن بگردد و در زوایای آن بتوان اخلاق، معنویت و آثاری از خدا و خالق هستی را تماشا کرد.

زیستنی شایسته انسان است که هم سعادت انسان را در آینده و پس از مرگ تأمین کند، هم در این سرا پر از صفا، مهربانی و سلامتی باشد. چنین زندگی فقط در سایه اخلاق، ایثار و در کنار همسر با ایمان میسر است.

همسرانی که الگو و سرمشق شان انسان های کاملی مانند حضرت زهرا و علی علیهم السلام باشند که سبک زندگی را ارائه داده اند.

زندگی ای که در این سرا خالی از محبت باشد، در آخرت نیز بهره ای نخواهد داشت مگر اندک آن هم برای یکی از همسران در صورتی که او هم کوهی از صبر و تحمل بوده و در برابر جفاکاری یار، دریایی از حلم و گذشت باشد که این نیز بسیار کمیاب است.

پس در پیمودن راه زندگی، لازم است ارکان زندگی دست در دست هم دهند و با بردباری و گذشت و با رعایت نکات اخلاقی در مسیر زندگی مطلوب در حرکت باشند تا سعادت دنیا و آخرت شان تأمین گردد.

این کتاب در شش فصل با عناوینی همچون «کلیات و مفاهیم»، «سبک های مؤثر در بهسازی خانواده»، ‌«نقش سبک ها و مهارت های کلامی در سلامت خانواده»، «عوامل و موانع خوش بختی در خانواده»، «جدایی و فروپاشی خانواده ها»‌ و «بهترین و بدترین ارکان خانواده در اموزه های اسلامی» گردآوری شده است.

فصل اول کتاب دربردارنده مطالبی همچون «سبک زندگی اسلامی»، «خانواده»، «اهمیت خانواده سالم»، «اهداف تشکیل خانواده» و «فرآیند سرعت در تشکیل خانواده» است و در فصل دوم مطالبی از قبیل «دقت در زندگی»، «طرز نگرش به زندگی»، «محبت»، «خوش خلقی»، «پیامدهای بدخلقی»، «پیش قدمی در عذرخواهی»، «ایثار» و «گذشت» به چشم می خورد.

«اهمیت بیان»، «زبان از منظر اهل منطق»، «سبک ادای سخن»، «تأثیر بدزبانی در آموزه های دینی» و «اثر مهارت کلامی در زندگی مشترک» از موضوعات مطرح شده در فصل سوم این کتاب است و فصل چهارم نیز به شرح مطالبی همچون «خوش بختی»، «عوامل خوش بختی»، «آداب عیب نمایی»، «موانع خوش بختی» و «پذیرش عذر و خوش رویی به جای رنجش» پرداخته است.

در فصل پنجم کتاب نیز مطالبی شامل «منفورترین حلال ها»، «عوامل افزایش فروپاشی خانواده ها»، «راه کارهای جلوگیری از فروپاشی خانواده» و «تقویت تقدس گرایی» به چشم می خورد و فصل ششم کتاب نیز به تشریح موضوعاتی از قبیل «بهترین صفت مردان و زنان»، «بهترین الگوها»، «بهترین زنان و مردان»، «بدترین زنان و مردان» و «معیار کلی برای خوب و بدبودن»، پرداخته است.

کتاب سبک زندگی اسلامی در خانواده نوشته محمد عارف صداقت با شمارگان 1150 جلد و به قیمت 21000 تومان در 352 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات