۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۴۸۲۱۳۲
معاون­ پژوهش­ مدرسه آیت ­الله ­قاضی ­دزفول خبر داد؛

راه اندازی کارگروه انجمن فلسفه و کلام در مدرسه آیت ­الله ­قاضی ­دزفول

معاون­ پژوهش­ مدرسه آیت ­الله ­قاضی ­دزفول از راه اندازی کارگروه انجمن فلسفه و کلام جهت پاسخگویی به شبهات و سؤالات مطرح شده در جامعه خبر داد.
فلسفه اخلاق

حجت الاسلام غلامرضا خسروی فر، معاون­ پژوهش­ مدرسه آیت ­الله ­قاضی ­دزفول در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به راه اندازی دو کارگروه انجمن فلسفه و کلام و همچنین زبان و ادبیات عرب در نیمسال دوم تحصیلی مدرسه، ابراز داشت: در انجمن فلسفه و کلام تاکنون 10 جلسه با حضور اساتید مدرسه و تبادل آراء درباره علم فلسفه برگزار شد که این آراء و گفت وگوها در نشریه عصرانه فلسفی منعکس شد.  

معاون­ پژوهش­ مدرسه آیت ­الله ­قاضی ­دزفول تبیین علم فلسفه و ارجحیت علم فلسفه یا فقه در زمان کنونی را محور گفت وگوی اساتید حاضر در کارگاه عنوان کرد و افزود: در این کارگاه حجت الاسلام افضل زاده دانش آموخته دانشگاه علوم رضوی مشهد، اساتید مدرسه و بنده حضور داشتم که پس از گردآوری مطالب جلسات، نسخه ای از نشریه عصرانه فلسفی به معاونت پژوهش استان ارسال شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه نشریه عصرانه فلسفی منحصر به گفت وگوها و آراء اساتید مدرسه است، اظهار داشت: احساس نیاز به آشنایی طلاب با علم فلسفه و پاسخ به شبهات روز و مطرح شدن شبهات کلامی و فلسفی در فضای مجازی، ما را به برگزاری چنین دوره ای سوق داد.

حجت الاسلام خسروی فر گفت: فلسفه و کلام جنبه عمومی دارد و با استفاده از آن به شبهات و سؤالات بنیادی مطرح شده در سطح جامعه پاسخ داده می شود.

وی با اشاره به اینکه بنا به درخواست مدرسه بقیه الله شمال خوزستان اساتید مدرسه برای ارائه مطالب فلسفی به اندیمشک اعزام می شوند، عنوان کرد: کارگروه ادبیات عرب را در راستای تبیین ادبیات و جایگاه زبان عربی در دستور کار داریم که تا پایان سال تحصیلی برگزار می شود.

معاون­ پژوهش­ مدرسه آیت ­الله ­قاضی ­دزفول با اشاره به نشریه علمی ـ ترویجی افق پژوهش گفت: این نشریه برای تأیید نهایی به مرکز مدیریت استان ارسال شد و انتظار داریم تا نشریه های بومی در همه عرصه ها به ویژه حمایت های مالی جهت چاپ مورد حمایت قرار گیرند./9456/302/ب2

ارسال نظرات