۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۸۲۱۱۵
حجت الاسلام بهجت پور:

مسؤولیت جامعه ایمانی در برابر ازدواج جوانان یک مسؤولیت عمومی است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن کریم مسؤولیت جامعه ایمانی را در برابر ازدواج جوانان یک مسؤولیت جمعی و عمومی می داند، گفت: لازمه رسیدن به یک جامعه عفیف ازدواج است.
بهجت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امشب در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برای رسیدن به یک جامعه عفیف باید تمام اعضای جامعه در راستای ازدواج مجردها بسیج شوند، گفت: آیه 32 سوره نور با اشاره به این موضوع می فرماید« وَ اَنْکِحُوا آلْاَيامي مِنْکُمْ وَ الصّالِحينَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ اِمائِکُمْ اِنْ يَکُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللهُ واسِعٌ عَليمٌ» یعنی مردان و زنان مجرد را به ازدواج هم درآوريد؛ اگر فقير باشند خداوند آنها را از فضلش بي نياز مي گرداند که خداوند روزی دهنده و داناست.

وی افزود: در این آیه نه تنها پدر و مادر جوان مورد خطاب قرار گرفته اند بلکه خطاب قرآن کریم به تمام جامعه ایمانی و مؤمنان است و از آنها می خواهد که بستر ازدواج نسل جوان را فراهم کنند تا به یک جامعه عفیف و امن برسند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه نگه داشتن عفت در طوفان شهوت کار دشواری است، تصریح کرد: پدر و مادری که بستر ازدواج فرزندان خود را فراهم نمی کنند آنها را با دست خود به دام فساد اخلاقی گرفتار می کنند.

حجت الاسلام بهجت پور ادامه داد: جامعه ایمانی نباید مانع ازدواج افرادی که طلاق گرفته اند یا همسر خود را از دست داده اند شود؛ زیرا در سیره ائمه(ع) این مسأله پسندیده نیست و اگر ازدواج مجدد برای این قشر از نظر شرعی اشکال داشت امام علی(ع) در مدتی کوتاه پس از شهادت حضرت زهرا(س) که سیده زنان عالم بود ازدواج نمی کرد و تا آخر عمر مجرد می ماند؛ بنابراین تجرد در سیره ائمه جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سن ازدواج در پسران به 29 سال رسیده رسیده است، گفت: 29 سالگی پایان جوانی است و متأسفانه ازدواج دیر هنگام جوانان به دلیل مانع تراشی های مختلف موجب از بین رفتن فرصت باروی در این گروه شده و مشکلات جدیدی را در این عرصه ایجاد کرده است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: متأسفانه سرعت طلاق در کشور ما در بعضی از شهرها از سرعت ازدواج بیشتر شده است و مؤمنان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند؛ چراکه قرآن کریم می فرماید همه شما(مؤمنان) امام امت هستید و باید برای مشکلات جامعه دینی راه حل های مدبرانه پیدا کنید.

حجت الاسلام بهجت پور با بیان اینکه جوان فرشته ای است که خداوند به پدر و مادر داده است، ادامه داد: جوانی که نیاز به ازدواج دارد نمی تواند با روزه و دعا خود را نگه دارد بلکه باید بستر ازدواج را برای او فراهم کرد.

وی افزود: مدیریت روابط جنسی میان زن و شوهر در خانه از دیگر مقدمات دست یابی جامعه به مسأله عفاف  است به همین دلیل در آیات قرآن کریم بیان شده که کودکان قبل از ورود به اتاق پدر و مادر در ساعت هایی خاص باید سه مرتبه اجازه بگیرند و این موضوع در زمانی که فرزندان به سن جوانی و نوجوانی می رسند شدت بیشتری داشته و در تمامی اوقات باید برای ورود به اتاق والدین اجازه بگیرند و این به علت تأکید بر حریم عفت ورزی در درون نهاد خانواده است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: در سوره بقره، سوره نور و سوره تحریم نسبت به مسأله عفت ورزی تأکید شده و کنترل و مراقبت بر ارزش های اجتماعی عفاف است و حفظ پوشش نیز از لوازم افزایش عفت ورزی در جامعه عنوان شده است./968/پ202/ی

ارسال نظرات