۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۴۸۲۱۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

زمینه هجرت طلاب فراهم شود

حجت الاسلام حسینی گفت: باید شرایط و زمینه‌های لازم برای بازگشت روحانیان تحصیل‌کرده در قم و دیگر شهرهای کشور به مناطق خود، فراهم شود،
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که سازمان بنا به وظایف قانونی خود در راستای ترویج مبانی دینی و مذهبی در سطح جامعه فعالیت دارد، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی متولی امور مربوط به ائمه جماعات مساجد، مبلغان، مداحان، انجمن‌های اسلامی، دارالقرآن‌ها و کانون های فرهنگی است.

وی با بیان این‌که ترویج معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت با همکاری کانون‌های مختلفی از جمله کانون مداحان و شعرای اهل بیت استان پیگیری می شود، افزود: در امور مربوط به مسائل تبلیغی نیز ضمن اعزام روحانی در ایام و مناسبت‌های مختلف سال، روحانیون مستقر و طرح هجرت با این سازمان همکاری دارند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که تعداد روحانیان مستقر در استان که اغلب در روستاها و مناطق محروم فعال هستند، به هیچ عنوان متناسب با جمعیت استان نیست، گفت: تنها حدود 80 روحانی مستقر در استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند که این میزان در کنار تعداد محدود خانه‌های عالم موجب شده وضعیت مطلوبی در عرصه تبلیغی به ویژه در مناطق محروم و روستایی نداشته باشیم.

تعداد روحانیان متناسب با جمعیت استان نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که استان آذربایجان‌شرقی به صورت جدی با مسأله کمبود روحانی مواجه است، تصریح کرد: بخشی از این معضل مربوط به ظرفیت کم مدارس علمیه استان و بخشی مربوط به عدم بازگشت طلاب و روحانیان بومی تحصیل‌کرده در قم به شهر و دیار خود است.

وی با بیان این‌که بایستی شرایط و زمینه‌های لازم برای بازگشت روحانیان تحصیل‌کرده در قم و دیگر شهرهای کشور به استان فراهم شود، گفت: برخی از این روحانیان که برای ادامه تحصیل به شهر مقدس قم رفته‌اند، اکنون فارغ از درس و بحث هستند؛ اما به دلیل وابستگی‌هایی که واقع شده‌ است؛ تمایلی به بازگشت ندارند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بخش دیگری از این روحانیان به دلیل عدم امکان معیشت در دوران بازگشت از قم، قادر به هجرت به مناطق بومی خود نیستند؛ که البته شورای عالی حوزه علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی و همچنین سازمان راهکارهایی برای رفع این مسأله اتخاذ کرده‌اند که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که حضور معنوی وتبلیغی روحانیان در مناطق مختلف همواره با برکات و آثار معرفتی همراه بوده است، گفت: امیدواریم واقفان خیراندیش و خیرین استان همانگونه که در عرصه‌‎ مدرسه‌‎سازی همت دارند؛ در زمینه احداث حوزه علمیه در مناطق مختلف آذربایجان نیز وارد میدان شوند./302/935/ب1

ارسال نظرات