۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۸۲۱۱۳
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

خانواده های 17 شهید غواص آذربایجان غربی تجلیل می شوند

رییس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه گفت: خانواده های 17 شهید غواص آذربایجان غربی فردا در یادواره شهدای غواص استان تجلیل می‌شوند.
یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی

یعقوف پوراسد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهدای غواص استان اظهار داشت: نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان‌ غربی در راستای بزرگداشت یاد و خاطره شهید غواص استان که با گذراندن دوره‌های تخصصی غواصی در عملیات‌های کربلای 4 و 5 شرکت کرده و به درجه شهادت نائل آمدند، برگزار می شود.

وی گفت: در استان آذربایجان‌غربی تا کنون 17 شهید غواص شناسایی شده است که از شهرستان‌های ارومیه، سلماس، ماکو و میاندوآب در عملیات کربلای 4 و 5 به شهادت رسیدند.

رییس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه با بیان اینکه خانواده های شهدای غواص استان فردا با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان غربی و فرمانده لشکر 31 عاشورا  و جمعی از مسؤولان در یادواره شهدای غواص تجلیل می شوند، گفت: این یادواره به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای غواص استان گرامیداشت یاد و خاطره آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به همت دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان فردا در مجتمع امام علی (ع) ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: حضور در مزار شهید باکری با همراهی خانواده معظم شهدای غواص و جمعی از مسؤولان از برنامه‌هایی است که قبل از شروع رسمی یادواره شهدای غواص انجام می‌شود.

پوراسد افزود: ضمن سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان غربی در این مراسم، سردار امین شریعتی فرمانده وقت عملیات کربلای 4 و 5 که در حاضر حاضر فرماندهی لشکر 31 عاشورا را عهده‌دار  هستند، به تشریح این عملیات‌ها خواهند پرداخت.

وی رونمایی از فیلم مستند سکوت آب و خاک را از مهم‌ترین برنامه‌های نخستین یادواره شهدای غواص استان اعلام کرد و گفت: در این مراسم ضمن اهدای تندیس یادبود به رزمندگان و فرماندهان عملیات کربلای 4 و 5، از خانواده‌های 17 شهید غواص استان نیز تجلیل خواهد شد.

رییس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه خاطرنشان کرد: در راستای بزرگداشت یاد و نام شهدای غواص استان، مجموعه ورزشی دانشگاه شامل زمین بسکتبال، میدان والیبال و چمن مصنوعی که به نام شهدای غواص نامگذاری شده است، افتتاح می‌شود.

وی گفت: همزمان با افتتاح این مجموعه ورزشی،  استخر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خیابانی در شهر ارومیه که به نام شهدای غواص نامگذاری شده‌است، افتتاح خواهد شد.

پوراسد به دعوت از 150 نفر از خانواده شهدا، رزمندگان و مسئولان استانی و کشوری اشاره کرد و گفت: نخستین یادواره شهدای استان بیش از 600 نفر مدعو را میزبانی خواهد کرد.

یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی ساعت 10 صبح روز دوشنبه، دوم اسفندماه در مجتمع امام علی (ع) ارومیه آغاز به کار خواهد کرد./302/936/ب1

ارسال نظرات