۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۸۲۱۱۲
نماینده خبرگان رهبری:

حقوق بشر غربی چشم دیدن مردم‌سالاری دینی را ندارد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که تعریف غرب از حقوق بشر تنها در جهت منافع کشورهای قدرتمند است، گفت: حقوق بشر غربی چشم دیدن مردم‌سالاری دینی را ندارد.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که جنجال‌ نهادهای به ظاهر حقوق بشر غربی علیه انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: غرب در حالی از نقض حقوق بشر در ایران سخن می‌گوید، که منشاء رفتارهای نژادپرستانه در ممالک غربی است.

امام جمعه مراغه با اشاره به رفتارها و قانون‌های نژادپرستانه رییس جمهور جدید آمریکا علیه اتباع کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که کشتار بی‌رحمانه و تضییع حقوق مردم مظلوم کشورهای مختلف از سوی آمریکا و ایادی غربی‌اش شدت گرفته، اما از سازمان‌های حقوق بشر هیچ گونه عکس العملی مشاهده نمی شود که این همان حقوق بشر غربی است.

نماینده خبرگان رهبری حقوق بشر غربی را پوچ و تو خالی دانست و ادامه داد: تا زمانی که منافع کشورهای غربی و آمریکا ایجاب کند؛ خبری از حقوق بشر به معنای حقیقی کلمه نخواهد بود؛ چراکه سردمداران قدرت در غرب تامین منافع خود را در نظر می گیرند، نه تامین حقوق ملت های مظلوم و مستضعف منطقه.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که سردمداران غربی امروز جنایات بی‌سابقه‌ای در عراق، سوریه، یمن، میانمار، نیجریه و دیگر نقاط جهان انجام می دهند، گفت: حقوق بشری که غرب دم از آن میزند، کجاست؟ چرا عربستان سعودی که قاتل هزاران نفر از کودکان و زنان سوری، یمنی، بحرینی است، در دادگاهی های بین‌المللی محاکمه نمی شود؟

وی با اشاره به این‌که حقوق بشر غربی چشم دیدن مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد، تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در تاریخ کشور بی سابقه است و پیشرفت‌های چشمگیری به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است، اما غرب این پیشرفت‌ها را مانعی در برابر اهداف شوم خود می بینند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمنان برای اعمال فشار و تحریم علیه ایران اسلامی همواره به دنبال بهانه‌های مختلف بوده‌اند، افزود: هر چند دشمنان در مسأله برجام متعهد به رفع تحریم‌ها علیه ایران شدند، اما همچنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بدان تأکید داشتند؛ دشمنان ایران اسلامی همواره بدعهد بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: اگر غربی‌ها تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را برداشتند؛ امروز شاهدیم که به دنبال تلاش جهت اعمال تحریم‌های جدید به بهانه نقض حقوق بشر در ایران هستند، این در حالیست که آل‌سعود کودک‌کش به عنوان حامی حقوق بشر مورد تجلیل قرار می گیرد./302/935/ب1

ارسال نظرات