۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۱۱۱
استاد حوزه علمیه خواهران:

فرهنگ دعوت به نماز در رسانه ها مهجور است

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه مسیر قرار گرفتن انسان ها در ساحت بندگی و معرفت خداوند اقامه نماز است، ترک نماز را عامل جهنمی شدن انسان عنوان کرد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم همتی، استاد حوزه علمیه خواهران شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه«فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ الَّذِینَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ سَاهُونَ» گفت: این آیه به صراحت ترک نماز و سستی در اقامه نماز را عامل جهنمی شدن انسان می داند در حالی که انسان های نماز خوان جهنمی نمی شوند.

  وی با بیان اینکه نماز بندگی خداوند است، افزود: تمام کائنات و مخلوقات موجود در آن بندگی خداوند را می کنند و مسیر قرار گرفتن انسان ها در ساحت بندگی و معرفت خداوند اقامه نماز است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه انسان نه تنها باید نماز بخواند بلکه باید دعوتگر دیگران به فرهنگ نماز خواندن باشد، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر فرهنگ دعوت به نماز در رسانه های گروهی و فرهنگ عامیانه مردم مورد مهجوریت و غفلت واقع شده است و با وجود اینکه تلویزیون ساعت ها فیلم های مختلف را از شبکه های گوناگون پخش می کند حتی در فیلم های رسانه ملی و سریال های مذهبی خبری از اقامه نماز و فرهنگ نماز اول وقت وجود ندارد.

خانم همتی با تأکید بر اینکه دعوت به نماز باید تدریجی باشد، گفت: دعوت به نماز نباید در سن تکلیف صورت گیرد بلکه قبل از سن تکیلف والدین باید از سن سه تا چهار سالگی دعوت فرزندان خود را به نماز آغاز کنند تا در سن تکلیف آنها نماز خود را به صورت کامل اقامه کنند.

وی با اشاره به اینکه تا انسان نماز را نشناسد نمی تواند دعوتگر دیگران به فرهنگ نماز خوانی باشد، افزود: نماز دارای شرایط و کمال است و انسان تا کمال نماز را نشناسد نمی تواند دیگران را به این ودیعه الهی دعوت کند زیرا تا چیزی را نشناسیم نمی توانیم معرف آن به دیگران باشیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عده ای از والدین نماز را به خوبی می شناسند اما نسبت به نماز خواندن فرزندان خود بی تفاوت هستند و این در حالی است که ترک نماز آینده انسان را نابود و تباه کرده و او را در معرض بلاها و مصیبت های دنیوی و اخروی قرار می دهد.

خانم همتی اظهار کرد: همانطور که اگر فرزند انسان گرفتار یک بیماری صعب العلاج می شود انسان برای درمان او تمام تلاش خود را می کند تا درمان شود باید دقت کرد که نخواندن نماز و ترک نماز هم برای فرزندان یک بیماری صعب العلاج است و والدین نباید از کنار این بیماری که به شدت سعادت فرزند آنها را تهدید می کند بی تفاوت عبور کنند./968/پ202/ی

ارسال نظرات