۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۸۲۱۱۰
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

کانون های فرهنگی مساجد به نیازهای آموزشی جوانان توجه کند

حجت الاسلام پژمان فر تنوع خدمات مسجد را سبب جذب نوجوانان و جوانان دانست و گفت: کانون های فرهنگی هنری باید به نیاز آموزشی افراد به ویژه جوانان در مساجد توجه کند.
پژمان فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس عصر امروز در حاشیه بازدید از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مسجد استان هرمزگان، مساجد را قرارگاه‌ های فرهنگی دانست و گفت: یکی از کاربردهای مساجد تربیت نیرو های صالح آینده است و باید زمینه ای برای اجرای فعالیت های مشروع در مساجد فراهم شود.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از بازوان این اقدامات در مساجد هستند و با تجهیز مساجد باید به شکل‌گیری فعالیت‌های گوناگون در آن کمک کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، فعالیت برخی از مساجد را مناسب ارزیابی کرد و افزود: امروزه در کشور مساجدی وجود دارند که در آن فعالیت‌های زیادی انجام می شود و به عنوان پاتوق در حوزه‌هایی نظیر ورزشی، هنری، علمی و عبادی به شمار می‌رود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه، گفت: تمرکز بر فعالیت های مرتبط با معارف اهل بیت(ع) ازجمله کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و همایش کریمه اهل بیت(س)، کاری بسیار ارزشمند و دارای برکات فراوان است.
 

حجت الاسلام پژمان فر با تاکید بر اینکه مساجد باید به تراز اسلامی نزدیک شوند، افزود: اگرچه نماز جماعت و امور عبادی از اصلی ترین کارکردهای مساجد است، اما فعالیت های مساجد نباید تنها به یکی از کارکردها محدود شود و از این رو کانون های فرهنگی هنری باید تلاش کنند تا مسجد کانون همه فعالیت ها باشد.

وی، تنوع خدمات مسجد را موجب جذب آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان دانست و اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری باید به نیاز آموزشی افراد به ویژه جوانان در مساجد توجه کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر معرفی ظرفیت های مسجد تاکید کرد و گفت: در قالب برپایی نمایشگاه، ظرفیت ها و فعالیت های مساجد به اقشار مختلف مردم معرفی شود تا زمینه جذب حداکثری مردم فراهم گردد.

وی با بیان اینکه مساجد باید به صورت شبانه روزی فعال باشند، عنوان کرد: ارائه فعالیت های فرهنگی، هنری، آموزشی، خانوادگی، اردویی، مشاوره ای و ... مساجد را به طراز واقعی خود نزدیک می سازد.

حجت الاسلام پژمان فر در پایان، کمبود مسجد را یکی از مشکلات در برخی از شهرها به ویژه بندرعباس دانست و افزود: مجلس راه و شهرسازی و شهرداری ها را مکلف کرده است که در طرح های توسعه شهری زمینی با کاربری مسجد جانمایی شود./202/851/ب1

ارسال نظرات