۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۸۲۰۸۲
مدیر مرکز تخصصی مهدویت مطرح کرد؛

بصیرت سیاسی و ولایتمداری حضرت زهرا شاخصه زنان عصر ظهور

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه بصیرت سیاسی و ولایتمداری حضرت زهرا(س) شاخصه زنان عصر ظهور است، گفت: زنان می توانند با ولی یاوری بسترهای عصر ظهور و حکومت عدل جهانی را فراهم کنند.
بصیرت سیاسی و ولایتمداری حضرت زهرا شاخصه زنان عصر ظهور حجت الاسلام کلباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت، شامگاه امروز در برنامه زمزم معرفت در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه به دلیل عمر محدود روایت های زیادی از حضرت زهرا(س) به دست ما نرسیده است، گفت: اما در همین روایت های محدود به مبحث ظهور و مهدویت اشاره شده است که این روایت ها نشان از اهمیت مبحث ظهور و جایگاه این مبحث در نزد حضرت زهرا(س) دارد.

وی افزود: یکی از روایت هایی که از حضرت زهرا(س) در مورد ظهور و امام زمان(عج) به دست ما رسیده روایتی است که امام باقر(ع) به نقل از جابر بن عبدالله انصاری بیان می کنند که در این روایت جابر بیان می کند که بر حضرت زهرا(س) وارد شدم و یک لوح مقابل حضرت دیدم که نورش چشم را خیره می کرد و 12 اسم بر این لوح نوشته شده بود که از حضرت زهرا(س) پرسیدم این اسماء چیست که حضرت زهرا(س) فرمودند«بر این لوح نام اوصیاء و جانشینان حضرت رسول خدا(ص) نوشته شده که اول آنها پسر عمویم امام علی(ع) و 11 نفر از فرزندان من هستند که آخرینشان قائم حضرت مهدی(عج) است».

مدیر مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: حضرت زهرا(س) با این کلام جابر را از وجود امام زمان(عج) و عصر ظهور با خبر کرده و مژده بشارت موعود را به ایشان می دهند.

حجت الاسلام کلباسی افزود: جابر در ادامه برای امام باقر(ع) بیان می کند که من در این لوح سه نام محمد، چهار نام علی دیدم و بیان می کند که حضرت زهرا(س) اوصاف این بزرگواران را برایش بیان می کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد احادیث حضرت زهرا(س) در مقایسه با سایر معصومین کمتر است، تصریح کرد: ولی با وجود اندک بودن این احادیث و روایات باز هم در آنها به مبحث ظهور اشاره شده است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: حضرت رسول(ص) نیز در هنگام رحلت خود، حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) را از فتنه های پس از خود و کینه توزی ها و غصب مقام امامت آگاه کرده و به حضرت زهرا(س) می فرمایند که نباید نگران فتنه ها باشند و به ایشان مژده بشارت حضرت امام زمان(عج) را می دهند.

حجت الاسلام کلباسی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره حضرت زهرا(س) گفت: بنابر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بصیرت سیاسی حضرت زهرا(س) شاخصه زنان عصر ظهور است و زنان منتظر باید با الگوگیری از حضرت زهرا(س) نسبت به امام زمان(عج) با ولی یاوری در دین حق اثرگذار بوده و بسترهای عصر ظهور و حکومت عدل جهانی را فراهم کنند همانطور که در روایت ها بیان شده نیمی از صحابه امام زمان(عج) زنان هستند./968/پ202/ی

ارسال نظرات