۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۸۲۰۸۱
امام جمعه محمود آباد:

اقتصاد مقاومتی باید از حالت شعار خارج شود

امام جمعه محمود آباد بر ضرورت تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور تأکید کرد و گفت: تحقق این سیاست های مهم باید از حالت شعار خارج شود و به مرحله عمل برسد.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد عصر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به ضرورت نظارت و پیگیری دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کلیه سطوح، گفت: مهم ترین مسأله کشور جنگ اقتصادی، جنگ تحریم بوده و مدیران نباید از این مقوله غافل شوند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار با مردم آذربایجان که همواره در دفاع از انقلاب حضور داشته اند، به تحلیل حضور ده‌ها میلیونی مردم در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن امسال پرداخت و در مقابل عظمت حضور گسترده مردم خدا را شکر کردند.

امام جمعه محمودآباد در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات مردم از جمله تورم، گرانی و بیکاری بیان کرد: این مشکلات از سوی رهبری بارها گوشزد شد و ضروری است تا مسؤولان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان باید به جای تکیه بر شعار و وعده در جهت تحقق وعده های خود گام بردارند، تصریح کرد: متأسفانه امروز بخش زیادی از مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی انتقاد دارند که باید برای رفع این موضوع فکری کرد.

وی با اشاره به این که مردم کشورمان علیرغم همه مشکلات و فشارهای اقتصادی در 22 بهمن امسال حماسه آفریدند، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی فکر می کردند که ملت ایران به دلیل مشکلات اقتصادی کشور حضور کمرنگی در راهپیمایی امسال خواهند داشت.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که حضور بی نظیر مردم در انتخابات 22 بهمن بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرد، تصریح کرد: این حضور بی نظیر و با معنا، موجب عقب نشینی دشمنان از مواضع غیر اصولی آنها شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم کشورمان بار دیگر با چنین حضور حماسی به وظیفه خود در برابر انقلاب و نظام به خوبی عمل کردند، خاطرنشان کرد: امروز دیگر وظیفه مسؤولان کشور است که با رفع موانع و مشکلات اقتصادی به وظیفه خود در برابر مردم عمل کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امروز مهم ترین دغدغه و مطالبه مردم کشورمان مسائل اقتصادی به ویژه موضوع تورم و بیکاری است، تصریح کرد: اگر در کشوری تورم و بیکاری وجود داشته باشد به حتم مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز به وجود خواهد آمد.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که امروز نیز عامل بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور مشکلات اقتصادی است، بیان داشت: اگر جوان جامعه مشکل بیکاری نداشته باشد به حتم درگیر معضلات اجتماعی و فرهنگی نخواهد شد. 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر فرمودند مسؤولان باید بدانند که حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن در شرایطی صورت گرفت که مردم از تبعیض، گرانی، تورم و بیکاری نگرانی داشته و باید چاره‌اندیشی شود، بیان داشت: مدیران و مسؤولان کشور باید قدر چنین مردم هوشیار و با بصیرتی را بدانند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که مردم کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن دست رد بر سینه همه بدخواهان و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی زدند، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان در 38 سال اخیر همواره ثابت کردند که مدافع حقیقی انقلاب، نظام و رهبری هستند و هیچ گاه این انقلاب را تنها نخواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تهدیدات دولت قبلی و فعلی آمریکا و طرح گزینه نظامی روی میز آن را انحراف دانسته و فرمودند که مبرم‌ ترین مسأله کشور، جنگ اقتصادی و تحریم بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در مورد روز روحانیت و دفاع مقدس اظهار داشت: میدان دفاع ملت بزرگ ایران صحنه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی بوده که در جهت پاسداری از اعتقادات دینی، نقش علما و اندیشمندان حوزه دینی برجسته بوده است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه همواره در همه حوادث این کشور در کنار مردم و سپر حوادث این کشور بوده و در دفاع مقدس و در همه مقاطع قبل و بعد از انقلاب در میان سایر اقشار این قشر کار ساز ترین نقش را داشته اند.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به کودتای رضاخانی در سوم اسفند بیان  کرد: در هرج و مرج سال‌های پایانی حکومت ننگین قاجاریه و در اوج‌گیری جریانات حاکمیت استعماری و تکاپوی استعمار پیر انگلیس، این کودتا برای تسلط بر منطقه مهم خاورمیانه و خلیج فارس بوده است.

وی  با بیان این که انگلیسی‌ها مرحله به مرحله رضاخان را به سردار سپهی رساندند، تصریح کرد: در نهایت با حمایت همه‌جانبه، کودتای سوم اسفند را با کمک قوای قزاق و حمایت سیاسی خود با اعلام انقراض حکومت قاجار بر کشورمسلط شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: با تصویب حکومت پادشاهی سلسله پهلوی در مجلس، توطئه انگلیسی‌ها محقق شد و استعمارگران براین کشور مسلط شدند و با سرکوب حرکت‌های آزادی‌بخش، پنجاه سال به  ظلم و غارت اموال و منابع کشور پرداختند./202/1317/ب1

ارسال نظرات