۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۸۲۰۷۸
مدیر مدرسه امام خمینی بندرامام:

طلاب حوزه های علمیه از میان نیروهای انقلابی پذیرش شوند

مدیر مدرسه امام خمینی بندر امام گفت: در شهرستان بندرامام مجموعه طلاب حوزه علمیه را نیروهای جوان انقلابی تشکیل می دهند و روحانیان نیز حضور تأثیرگذاری در میان مردم دارند.
من انقلابی ام

حجت الاسلام ناصر احمدی، مدیر مدرسه امام خمینی بندر امام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که نام نویسی این حوزه علمیه برای سال تحصیلی 97-96 آغاز شده است، ابراز داشت: این حوزه علمیه برای سال تحصیلی جدید 15 نفر پذیرش خواهد داشت که فعالیت خود را در مدارس و مساجد آغاز کرده است.

وی با اشاره به این که نام نویسی به صورت اینترنتی از تاریخ 10 بهمن ماه سال جاری آغاز و تا پایان وقت 15 فروردین سال آینده است، گفت: باتوجه به اعلامیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، آزمون پذیرش طلاب، ساعت 9 صبح 25 فروردین ماه سال آینده در محل های تعیین شده انجام می شود.

مدیر مدرسه امام خمینی بندر امام بیان داشت: از موضوعات قابل توجه در تربیت نیروهای انقلابی پرداختن به کادرسازی انقلابی است که در مدارسی به خوبی مورد توجه قرار گرفته اما همه حوزه ها باید به نقطه مطلوب دست پیدا کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که مرکز مدیریت حوزه ها باتوجه به بیانات رهبر معظم انقلاب دستورات کلی در زمینه تربیت نیروی انقلابی را ابلاغ کند اما خود مدارس نیز در این خصوص از فعالیت غافل نباشند، گفت: در شهرستان بندرامام مجموعه طلاب حوزه علمیه را نیروهای جوان انقلابی تشکیل می دهند و روحانیان نیز حضور تأثیرگذاری در میان مردم دارند.

این استاد حوزه علمیه همچنین از برگزاری نشست های بصیرت افزایی با موضوع های روز جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران و حضور عموم مردم از سوی کادر حوزه علمیه و دعوت از شخصیت هایی همچون دکتر عباسی، زاکانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی با اشاره به این که استان خوزستان نسبت به نظامند سازی پذیرش طلاب در چند سال اخیر تدبیری اندیشیده و مصاحبه ها را به صورت متمرکز در مرکز مدیریت حوزه ها انجام می دهد، ادامه داد: نام نویسی داوطلبان نیز برخلاف دوره های پیشین به صورت اینترنتی و کاملا نظام مند است.

مدیر مدرسه امام خمینی بندر امام افزود: در روند پذیرش داوطلبان به حوزه های علمیه کارشناسان روانشناسی حضور پیدا می کنند و پذیرفته شدگان افزون بر برخوداری از مبانی اعتقادی، دینی و مذهبی باید دارای نبوغ و استعداد تحصیلی باشند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به تلبس 6 طلبه در 13 رجب سال جاری، ادامه داد: این طلاب مرحله نخست تلبس را در حوزه علمیه گذرانده اند و مصاحبه ای از آنها انجام شده و مرحله دوم مصاحبه استانی باقی مانده که براساس برنامه ریزی انجام می شود.

این استاد حوزه علمیه از برگزاری دوره حفظ قرآن کریم به صورت روزانه، اجرای جلسات و مسابقات با موضوع منشور روحانیت و آداب طلاب مسابقه و جلسه، برگزاری جلسات اخلاقی با حضور اساتید برجسته همچون آیت الله مظاهری را از دیگر فعالیت ها برشمرد./303/9453/ب1

ارسال نظرات