۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۸۲۰۶۲
مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان:

رسالت حوزه علمیه حرکت‌های ارزشی و انقلابی است

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه حوزه ذاتا انقلابی است، گفت: حوزه چون مأموریت پیامبر و امیرمومنان را دنبال می کند رسالتش جز حرکت ارزشی و انقلابی نبوده است.
حجت الاسلام محمد باقری

حجت الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: رابطه مستقیمی بین کمیت و کیفیت آموزش، پژوهش و تهذیب وجود دارد؛ به هر نسبت که به لحاظ کمی مدارس توسعه پیدا کنند به طور طبیعی نیاز به تلاش مضاعف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش داوطلبان حوزه علمیه بیشتر به جهات کیفی و تربیتی است تصریح کرد: بنابراین اگر به جهات مرتبط با مسائل کیفی پرداخته شود مسأله کمیت می تواند قابل قبول و توجیه باشد.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: اگر مسائل کیفی در آموزش موردنظر قرار نگیرد جهات کمی طبعا سبب آسیب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحول امر اجتناب ناپذیری در حوزه علمیه مثل سایر عرصه ها است، گفت: با توجه به شرایط جامعه به لحاظ داخلی و خارجی این مهم ضرورت قطعی دارد که در ستاد تشکیلات مرکزی به این مسأله به طور جد پرداخته می شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان افزود: مسأله انقلاب، ملاک های انقلابی و حوزه انقلابی از جمله مسائلی است که با توجه به تلاش های پیدا و پنهان دشمنان اسلام پرداختن به این مسأله به طور خاص ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه ذاتا انقلابی است تصریح کرد: حوزه چون مأموریت پیامبر و امیرمومنان را دنبال می کند رسالتش جز حرکت ارزشی و انقلابی نبوده است و مذاهب باید در جهت رشد آن در جامعه تلاش کنند./302/831/ب1

ارسال نظرات