۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۸۲۰۵۷

تشریح فعالیت های حوزه علمیه امام خامنه ای اهواز

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز گفت: برگزاری دوره تدریس کتب شهید مطهری، اجرای اردوهای جهادی در مناطق محروم و روستایی و حضور طلاب و مبلغان در مدارس از فعالیت های این مدرسه است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری سری دوم دوره بینش مطهر در اسفندماه سال جاری، ابراز داشت: تدریس کتب شهید مطهری سه سال متوالی در حوزه علمیه برگزار می شود که هر سه ماه یک بار استادی از تهران در حوزه علمیه حاضر می شود.

وی با بیان این که کتب شهید مطهری که خدمات شایسته ای در گسترش اسلام و تشیع داشته اند همواره مورد تایید علما و فضلا قرار گرفته و لازم است که مورد توجه طلاب قرار گیرد، اظهار داشت: این دوره به صورت منظم و منسجم برگزار و در فاصله زمانی تا دوره بعدی طلاب به مطالعه و مباحثه می پردازند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز با اشاره به برگزاری دو اردوی جهادی با حضور دو گروه 10 نفره از طلاب این حوزه علمیه در مناطق روستایی، ادامه داد: روحیه جهادی و انقلابی‌گری در بین طلاب جوان پتانسیل زیادی دارد و سبب تقویت ایمان و نفع‌رسانی به دیگران می‌شود.

حجت الاسلام جزایری با اشاره به این که طلاب در اردوهای جهادی به مدارس اعزام و به فعالیت های تبلیغی، دینی و اعتقادی می پردازند، گفت: حوزه علمیه امام خامنه ای به 20 مدرسه اهواز اعزام مبلغ دارد.

این مقام مسؤول همچنین با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حوزه علمیه امام خامنه ای اهواز، ادامه داد: همزمان با روز شهادت حضرت مراسم عزاداری با حضور حجت الاسلام محتسبی، روضه خوانی و سخنرانی ویژه طلاب برگزار شد.

وی با بیان این که ویژه ترم دو سال تحصیلی در بخش پژوهش به دنبال اجرای جشنواره علمی هستیم تا شاهد تربیت محقق و پژوهشگر در مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز جهت کمک به تعمیق فضای علمی و پژوهشی باشیم، خاطرنشان کرد: از نظر سخت افزاری، فضای حوزه علمیه در سال جاری 150 متر مربع افزایش پیدا کرده و همچنین با تأسیس کتابخانه بزرگ به دنبال تجهیز آن هستیم.

مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای اهواز برگزاری برنامه پیاده روی دسته جمعی اربعین حسینی، برگزاری برنامه های مناسبتی دینی و مذهبی و جلسات اخلاق با حضور اساتید برجسته را از دیگر فعالیت های مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز معرفی کرد./303/9453/ب1

ارسال نظرات