۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۸۲۰۴۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری جشنواره سراسری کارتون استکبارستیزی، اجرای دو مورد نیت واقفان در شهرستان بناب و انتشار کتاب «پروانه مغرور» در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، هادی هاشمی، مسؤول سازمان بسیج استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری مراسم اختتامیه اولین جشنواره سراسری کارتون استکبار ستیزی در پنجم اسفند ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: جشنواره فوق به همت هنرمندان فهیم انجمن کاریکاتور سازمان بسیج استان و پشتیبانی سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره با محوریت های نقش وحدت و همدلی ملت  و دولت در محور مبارزه با استکبار، ترسیم جنایتهای استکبار جهانی علیه امت مسلمان در مقابل ملت‌های مظلوم فلسطین و یمن، تاکید بر جهاد کبیر و عدم سازش با استکبار، ترسیم چهره نژاد پرستی استکبار جهانی، روح تکبر و بی اعتنایی به ارزش های ملت‌های مسلمان و دخالت در امور ملتها، همبستگی و نقش و جایگاه وحدت اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی و ترسیم نقش جوانان به عنوان جانمایه های امید و تلاش در مقابل دشمن استکبار برگزار می‌شود.

هاشمی با بیان این‌که برای دبیرخانه این جشنواره 481 اثر از 146 هنرمند ارسال شده است و آثار فوق از 27 استان و 42 شهرستان دریافت شده است، گفت: اختتامیه اولین جشنواره سراسری کارتون استکبار ستیزی روز پنجشنبه 5 اسفند ماه سال جاری راس ساعت 16 در محل مجتمع فرهنگی دکتر مبین تبریز برگزار می شود.

جشنواره فراگیر موسیقی در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
یعقوب صدیق جمالی دبیر جشنواره موسیقی شمس اظهار داشت: این جشنواره‌ از سوی موسسه فرهنگى هنرى شمس تشریق آذر با همکارى انجمن موسیقى استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى آذربایجان‌شرقى برگزار مى‌شود.

تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های موسیقى کلاسیک، آذربایجانى، دستگاهى ایرانى، آشیقلار و موسیقی روز (پاپ، جاز ، راک و...) برگزار خواهد شد. این برای اولین بار است که یک جشنواره‌ی موسیقی فراگیر شامل تمام فعالان این حوزه توسط بخش خصوصی در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

صدیق جمالی با اشاره به استقبال گسترده اهالی موسیقی استان از این جشنواره گفت: تاکنون بیش از 500 هنرمند موسیقی آذربایجان شرقی برای شرکت در جشنواره مذکور ثبت نام کرده اند. این جشنواره از 20 تا 27 اسفندماه جاری در دو تالار استاد صیامى مجتمع سینمایی 22 بهمن و تالار تربیت تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

اجرای دو مورد نیت واقفان در شهرستان بناب
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بناب از اجرای دو مورد از نیات واقفان خیراندیش این شهرستان خبر داد و گفت: وقف همانند چشمه‌ای جاری همواره خیر و برکت را در جامعه جاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مهدی راحلی در این خصوص اظهار کرد: یک مورد از این اقدامات خداپسندانه، در نتیجه‌ی اجرای نیت موقوفه‌ی مسجد مهرآباد بناب انجام شده و به تبع آن به 131 خانواده‌ی نیازمند این شهرستان بسته‌هایی شامل اقلام برنج، روغن، قند و مرغ تحویل داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیت موقوفه‌ی مسجد مهرآباد بناب، تامین نیاز مستمندان بود در نتیجه این بسته‌ها توسط هیئت امنای مسجد مهرآباد بناب توزیع شد.

وی درباره دیگر نیت اجرا شده در این شهرستان نیز یادآور شد: همچنین از محل اجرای نیت واقفان مسجد میدان (گزاوشت) نیز در مجموع برابر با مبلغ 70 میلیون ریال و با توجه به اینکه نیت این موقوفه کمک به عموم نیازمندان شهرستان بود مبالغی به نیازمندان این شهرستان پرداخت شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بناب با تاکید بر اینکه نیازمندان شهرستان توسط افراد معتبر معرفی شده و مورد شناسایی قرار می‌گیرند، گفت: در نتیجه‌ این اجرای نیت، به بیش از 30 خانواده‌ی نیازمند شهرستان سراب، بین 100 تا 300 هزار تومان به هر خانواده پرداخت شد.

انتشار کتاب «پروانه مغرور» در تبریز
کتاب پروانه مغرور به نویسندگی الهه میرزایی و تصویرگری زهرا جهان مهین توسط انتشارات پارلاق قلم منتشر شد. این اثر در دوازده صفحه و در قطع خشتی با تیراژ یک هزار نسخه با قیمت سی هزار ریال منتشر شد.

شایان ذکر است، پروانه مغرور کتابی است زیبا که در آن نویسنده به توصیف زیبایی های خلقت پرداخته و با به تصویر کشیدن زندگی حیوانات در کنار هم در یک مزرعه آفتاب گردان غرور و تکبر یک پروانه را که مانع دیده شدن زیبایی او در مزرعه شده پرداخته است. چیزی که این داستان را بسیار مهم کرده مهارت شناختی نویسنده کوچک کتاب در خیال پردازی و تصویر سازی زندگی حیوانات و شخصیت پردازی آنها بوده است.

لازم به ذکر است، الهه میرزایی متولد پانزدهم بهمن ماه ۱۳۸۱ در شهرستان بناب است. کتاب “پروانه مغرور” رتبه اول منطقه ای را در مسابقات فرهنگی و هنری ۱۳۹۴ به خود اختصاص داده است./935/303/ب2

ارسال نظرات