۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۸۲۰۴۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

حجت الاسلام میری منادی وحدت اسلامی در منطقه بود

آیت الله سلیمانی گفت: امام جمعه فقید خاش یک روحانی متدین، مذهبی و به تمام معنا خدوم بود و برای حل مشکلات منطقه با برگزاری نشست با علمای شیعه و سنی در جهت حل مشکلات مردم اقدام می‌کرد.
آیت الله سلیمانی

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: مرحوم حجت الاسلام میری سال‌های عمر خود را در قرارگاه امامت جمعه و جماعات و در سنگر تبیین معارف دین و مذهب در یکی از نقاط کلیدی و حساسی مثل شهرستان خاش با اندیشه تقریبی زیباترین روش تعامل با اقوام گوناگون طرفداران دو مذهب جعفری و حنفی را از خود به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به جایگاه اجتماعی امام جمعه فقید خاش افزود: روش و نقش محوری و کلیدی حجت الاسلام میری از ذهن‌های بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان و مولوی‌های جوان و برومند منطقه از بین نخواهد رفت.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: این مرحوم با متانت گفتاری، وقار رفتاری، صبر و شکیبایی شنیداری، تبسم و مهربانی همیشگی، کانون جذب حداکثری و نقطه اتصال همه علاقه مندان به کشور، رهبر و انقلاب اسلامی در خاش بود.

وی با توصیف روحیه خدمتگزاری حجت الاسلام میری تصریح کرد: امروز همه مردم استان به ویژه شهرستان خاش اعم از شیعه و سنی در فراق این عالم فقید عزادار هستند؛ در مدت تصدی خدمت وی هیچگونه چالشی در این شهرستان مشاهده نشده و آن مرحوم تجسم واقعی وحدت با مردم بود و در جهت گره گشایی از کار مردم بسیار صمیمانه و مشتاقانه پای کار بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امام جمعه فقید خاش در جهت وحدت، فعالیت‌های بسیاری زیادی داشت؛ او یک روحانی متدین، مذهبی و به تمام معنا خدوم بود و برای حل مشکلات منطقه با صمیمیت و برگزاری نشست‌ها با علمای شیعه و سنی در جهت حل مشکلات مردم اقدام می‌کرد./302/831/ب1

ارسال نظرات