۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۸۲۰۴۰
در قم برگزار می‌شود؛

مراسم رونمایی از کتاب مجموعه مقالات همایش ملی فقه هنر

آیین رونمایی از کتاب «مجموعه مقالات همایش ملی فقه هنر» در قم برگزار می‌شود.
مراسم رونمایی از کتاب مجموعه مقالات همایش ملی فقه هنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «مجموعه مقالات همایش ملی فقه هنر» در مرکز فقهی ائمه اطهار علیه السلام قم برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی علمی آیت الله محمد جواد فضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار علیه السلام، آیت الله ابوالقاسم علیدوست استاد درس خارج حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلغات اسلامی حوزه علمیه قم اجرا می‌شود.

کتاب «مجموعه مقالات همایش ملی فقه هنر» تحت اشراف آیت الله علیدوست و به کوشش سیدمحمد حسین نواب، مهدی همازاده ابیانه و هادی جهانگشا آماده شده است.

آیین رونمایی این کتاب، روز چهارسنبه 4 اسفند امسال از ساعت 10 تا 12 در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام واقع در قم، نبش میدان معلم برگزار می‌شود.

گفتنی است، همایش ملی فقه هنر به همت شورای فرهنگ عمومی کشور و همکاری مدرسه اسلامی هنر و دیگر مراکز حوزوی، در دی ماه سال 1394 برگزار شد و مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

در دیدار دست‌اندرکاران همایش «فقه هنر» با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان با اشاره به اهمیت موضوع هنر و اظهار خرسندی از ورود حوزه‌ علمیه به مقوله‌ فقه هنر، بیان داشتند: هنر، امری مبارک و انسانی، زاییده‌ تخیل قوی و ذوق وافی و جزء زندگی انسان است و در میان فقها و در حوزه‌های علمیه نیز همواره هنرمندان برجسته‌ای در شاخه‌ شعر و ادب وجود داشته‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، «تحقیق، عمق‌یابی و تبیین فقه هنر برای جامعه» را کاری مبارک و لازم خواندند و خاطرنشان کردند: فقه، متکفل همه‌ امور زندگی بشر است و هنر نیز یکی از همین امور است که باید فقه به آن بپردازد.

به منظور تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در این حوزه، کتاب نفیس «مجموعه مقالات همایش ملی فقه و هنر» با هدف تعمیق و توسعه پژوهشهای فقهی و اجتهادی در حوزه مسائل تخصّصی به چاپ رسیده است.

ابعاد محتوایی مقالات، مباحث مربوط به روش ‏شناسی فقاهت هنر تا بررسی زمان‏بندی احکام منصوص هنر، مباحث درون فقهی مانند بازپژوهی های احکام و اصطلاحات مرتبط با هنر، تحلیل جایگاه عرف در فقه هنر، نقش انگیزه و محتوا در احکام هنر و مباحث پیرامون حاکمیت اسلامی و هنر را در بر میگیرد./998/ت303/ق

ارسال نظرات