۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۸۲۰۱۳
آیت الله علوی گرگانی:

برخی خواص وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه، گفت: مشکلات امروز ما به این دلیل است که برخی خواص به وظیفه خود به خوبی عمل نمی کنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علوی گرگانی، ظهر امروز، در دیدار با برخی از معلمان کشور با بیان اینکه هر کسی از پیامبر اکرم(ص) پیروی کند خداوند او را دوست خواهد داشت،اظهار کرد: انسان یکی از بزرگترین طلبکاران انسانها است  و همواره تلاش می کند تا ما را به گمراهی بکشاند.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است که عوام جامعه اصلاح نخواهند شد مگر اینکه خواص جامعه اصلاح شوند،افزود: پیامبر اکرم (ص) خواص جامعه را به دو قش علما  و دانشمندان و همچنین فرماندهان خلاصه کرده‌اند.

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: فرماندهان لازم نیست حتما از وزرا و رییس جمهور باشند بلکه هر کسی که فرمانی در دست دارد و میتواند دستوری بدهد از خواص محسوب خواهند شد.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز ما به این دلیل است که برخی خواص به وظیفه خود به خوبی عمل نمی کنند،تصریح کرد: اگر مسؤولان جامعه اصلاح شوند،جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سعی کنید تا دانش آموزان را به خداوند نزدیک کنید،بیان کرد: مسؤولیت ما بسیار سنگین است و ما باید سعی کنیم سنت های حسنه را در بین نسل جوان ترویج کنیم./۸۵۸/202/ص

ارسال نظرات