۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۸۲۰۱۲
مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد:

آموزش و پرورش نقش اساسی در استعدادیابی جوانان برای ورود به حوزه دارد

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به استعداد جوانان، گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در استعدادیابی جوانان برای ورود به حوزه دارد.
حیات الغیب

حجت الاسلام لطف الله حیات الغیب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به ایام نام نویسی پذیرش داوطلبان ورود به حوزه های علمیه در سراسر کشور، بیان داشت: شرایط سنی و علمی اعلام شده از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم شرط معقول پذیرش طلاب است.

وی برگزاری آزمون ورودی و شرکت داوطلبان در دوره های مصاحبه حضوری را از عوامل مهم سنجش سطح علمی و اخلاقی طلاب عنوان کرد و افزود: بررسی وضعیت علمی و اخلاقی داوطلبان لازمه پذیرش جوانان با استعداد و توانمند است.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به تربیت و تعلیم طلاب در مدارس علمیه برای انجام رسالت خطیر طلبگی در جامعه و هدایت مردم، اظهار داشت: داشتن استعداد و توانایی اولیه لازمه تربیت طلابی انقلابی و موفق است.

وی با اشاره به دشواری مسیر طلبگی و سنگین بودن دروس حوزه، خاطرنشان کرد: فراگیری این دروس نیازمند درک و فهم بالایی است، در این راستا ما موظف هستیم جوانان مستعد و علاقه مند را جذب کرده و در تقویت اراده و توانایی آنان اقدام کنیم.

حجت الاسلام حیات الغیب با اشاره به اینکه استعدادیابی از مسائل مهم در جهت جذب طلبه است، اظهار داشت: تاکنون 70 تا 80 در صد این مهم در حوزه محقق شده است و امید است با فراهم کردن زیرساختهای لازم و برنامه ریزی منسجم راهکارکاری استعدادیابی طلاب به صورت صدرصد تحقق یابد.

وی افزون بر اینکه گزینش علمی و اخلاقی از راههای پذیرش طلاب است، خاطرنشان کرد: تشویق و ترغیب جوانان علاقه مند امری بسیار مهم است که باید از سوی بزرگان حوزه، ائمه جمعه و جماعات، مبلغان و خانواده ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان بیان داشت: این نهاد با توجه به ارتباطی که نسل جوان دارد با اطلاع از وضعیت علمی و اخلاقی دانش آموزان می تواند افرادی را به سمت حوزه هدایت کند.

وی در ادامه با اشاره به رشد و پیشرفت جامعه و بالا رفتن سطح آگاهی ها اظهار داشت: برای پاسخگویی به نیازهای جوامع بشری و بصیرت افزایی باید حوزه ها نیز تقویت و سطح علمی طلاب و مبلغان نیز ارتقا یابد.

حجت الاسلام حیات الغیب خاطرنشان کرد: پذیرش جوانان با استعداد در مدارس علمیه و تلاش برای شکوفایی این استعدادها موجب ارتقای وضعیت علمی مدارس شده و در به نتیجه رسیدن اهداف حوزه مؤثر است./9459/302ب2

ارسال نظرات