۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۸۲۰۰۷
عضو هیأت علمی دانشگاه قم:

معنویت‌گرایی جامعه به عمل‌گرایی مسؤولان وابسته است

حجت‌الاسلام مفتح گفت: اگر مسؤولان نظام اجرایی با رعایت تقوا و معنویت طبق ضوابط قانون عمل کنند، بی‌شک مردم نیز به سوی معنویت گرایش پیدا می کنند.
حجت الاسلام مفتح

حجت‌الاسلا‌م‌ والمسلمین محمدهادی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نقش صداوسیما در احیای فرهنگ معنویت میان مردم جامعه را  پررنگ‌تر از سایر نهادهای اجرایی دانست و گفت: بهترین راهبرد برای فرهنگ‌سازی در زمینه معنویت «تبلیغ» است به‌گونه‌ای که این فرهنگ به طور کامل در جامعه نهادینه شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم با استناد به حدیث امام على(ع) «اَلنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِم؛ مردم، به دولت‌مردان خود شبيه ترند تا به پدرانشان» اظهار داشت: مسؤولان باید این سخن را سرلوحه سیره رفتاری خود قرار دهند و بدانند اگر از چارچوب ضوابط اسلامی خارج شوند، تأثیرات ناگواری را در جامعه رقم خواهند زد.

وی ادامه داد: به‌یقین مردم جامعه از اعمال دولت‌مردان الگو می‌گیرند؛ بنابراین اگر مسؤولان نظام اجرایی با رعایت تقوا و معنویت طبق ضوابط قانون عمل کرده و به اجرای احکام الهی اهتمام ورزند، بی‌شک مردم نیز به سوی معنویت گام برخواهند داشت.

مردم در برابر شبهه‌ دشمن واکنشی بصیرانه داشته باشند

حجت‌الاسلا‌م‌ مفتح با اشاره به این‌که گاهی دشمنان سعی در مخدوش کردن چهره مسؤولان اجرایی دارند، عنوان کرد: مردم باید نسبت به اخباری که از فساد مسؤولان منتشر می‌شود واکنشی بصیرانه داشته باشند، چراکه هنگام مشاهده زندگانی شهید آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مفتح و غیره درمی‌یابیم دشمن بسیار تلاش می‌کند تا مسؤولان را فاسد نشان دهد؛ بر این اساس آگاهانه قضاوت کردن را می‌توان به عنوان اساسی‌ترین اصل رفتاری جامعه معرفی کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم در پایان به تبیین وظایف حاکمیت برای جامعه‌سازی پرداخت و ابراز داشت: حکومت اسلامی باید همواره در جهت تحقق آرمان‌های ارزشی انقلاب رفتار کند و این گفتمان را به همه جهانیان بیاموزد که می‌توان حکومت را بر اساس آموزه‌های دینی اداره کرد.

گفتنی است، آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی آبان ماه امسال در دیدار امام جمعه و استاندار جدید زنجان بیان داشت: «مسؤولانی که ارتباط بیشتری با مردم دارند و ساده زیستی را رویه خود قرار می‌دهند، تأثیرگذاری و موفقیت بیشتری دارند.»

با توجه به اخبار منتشر شده از حقوق های نجومی و مفاسد اقتصادی برخی مسوولان اجرایی کشور، افکار عمومی همچنان منتظرند، مسؤولان در سبک زندگی و مشی اقتصای خود تجدید نظر کنند. از سویی دیگر مردم منتظرند فرهنگ انقلاب اسلامی ایران که مبارزه با تجمل‌گرایی و کاخ‌نشینی است، احیا شود. اینجا مسؤولان هستند که چه مقدار انقلاب اسلامی و اعتماد تاریخی مردم به انقلاب برای شان مهم و درخور توجه است./841/ت302/س

ارسال نظرات