۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۸۱۹۸۵
امام جمعه اقبالیه:

ایران به دنبال ترویج سیاست انقلابی و تفکر اسلامی در دنیا است

امام جمعه اقبالیه با بیان اینکه امروز همه دنیا می‌دانند که ایران حرف اول را در صلح جهانی می‌زند گفت: ایران به دنبال ترویج سیاست انقلابی و تفکر اسلامی در دنیا است و هیچ وقت به اهداف شوم دشمنان خود اعتماد نکرده و نخواهد کرد.
حجت الاسلام فاطمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه اقبالیه ظهر امروز در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به برنامه و تلاش دشمنان در مقابله با فرهنگ دینی، گفت: کاهش آسیب‌ها اعتقادی و تضمین سلامت معنوی جامعه نیازمند توجه به آموزه های دینی و نشر باورهای اعتقادی است.

وی در ادامه افزود: ما باید با اخلاص در اعتقادات و نشر آنچه را که قرآن، پیامبر(ص) و ائمه(ع) گفته‌اند موجب کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی شویم.

حجت‌الاسلام فاطمیان ابراز کرد: سه نقطه عطف در عالم تشیع وجود دارد که غدیر به‌ عنوان بنیان فکری، عاشورا به‌ عنوان مبنای اندیشه سرخ و انتظار به معنای اندیشه سبز و امید به آینده از آن جمله است.

هدف دشمن در تهاجم فرهنگی تخریب باورهای اعتقادی جوانان است

وی عنوان کرد: دشمنان در تهاجم فرهنگی دنبال تخریب باورهای دینی مردم و جوانان هستند و اگر بتوانند بر اعتقادات خدشه وارد کنند آسیب خواهیم دید، از این رو باید همه هوشیار باشیم و برای مقابله با این تهدید آماده باشیم.

خطیب جمعه اقبالیه در ادامه اظهار کرد: دشمنان در مقابله با فرهنگ دینی سه نوع فعالیت را انجام می‌دهند که انکار اصل جریان فکری دینی و حواشی آن، تخریب و آسیب از بیرون، تحریف به معنای تغییر اعتقادات و باورهای ناب و اصیل به ‌واسطه جایگزینی خرافات از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز با دو هدف آشکار و پنهان در حال ضربه زدن به کشور ما هستند، اظهار کرد: امروزه دشمن در پی نابودی سیاست و تفکر انقلابی است، آنها به دنبال این هستند که جهت‌گیری سیاسی را در ایران تغییر دهند و تفکر‌ها را به شکلی در آورند که همسو با خواسته‌های آنان باشد.

امام جمعه اقبالیه در ادامه ابراز کرد: یکی از این اهداف آشکار مسائل هسته‌ای و جلوگیری از به قدرت رسیدن ایران در این موضوع است، هدف دوم که از اهداف پنهان دشمن هم محسوب می‌شود حمایت از دشمنان داخلی  و از نکات دیگر تلاش برای  نفوذ در انتخابات است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه دنیا می‌دانند که ایران حرف اول را در صلح جهانی می‌زند، ابراز کرد: با برجام مشخص شد که ایران به دنبال سیاست انقلابی و تفکر اسلامی در دنیا است و هیچ وقت به اهداف شوم دشمنان خود اعتماد نکرده و نخواهد کرد و این را دشمنان می‌دانند که ایران در همه میدان‌ها پشتیبان انقلابیون با تفکر اسلامی است و این موضوع برای دشمنان داخلی و خارجی خوشایند نیست.

حجت الاسلام فاطمیان تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که جهت‌گیری سیاسی را در ایران تغییر دهند و تفکر‌ها را به شکلی در آورند که همسو با خواسته‌های آنان باشد.

خطیب جمعه اقبالیه خاطرنشان کرد: یکی از این جهت‌گیری‌ها سیاست فرهنگی است، موضوعی که رهبر معظم انقلاب در این باره توصیه داشته‌اند و بارها فرموده‌اند که نگذارید تفکر انقلابی کمرنگ شود، که دشمن به دنبال این اهداف است و برای دستیابی به سیاست خود چیزی کم نخواهد گذاشت.

وی در پایان گفت: رسیدگی به موضوع فرهنگ، صرف هزینه و زمان برای رسیدن به هدف که همان تحقق جامعه اسلامی در سطح مطلوب است بسیار حائز اهمیت خواهد بود./873/202/ب2

ارسال نظرات