۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۸۱۹۷۴
ششم اسفندماه صورت می گیرد؛

برگزاری المپیاد علمی حوزه های علمیه خواهران لرستان

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به لغو آزمون المپیاد علمی حوزه خواهران استان در هفته گذشته، گفت: این آزمون ششم اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد.
طلاب خواهر

اکرم مهرابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: المپیاد علمی هر سال در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این آزمون قرار بود با حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی روز جمعه 29 بهمن ماه برگزار شود، افزود: به دلیل نامساعد بودن وضعیت آب و هوای استان لرستان برگزاری آزمون لغو شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان اظهار داشت: برگزاری مرحله استانی آزمون المپیاد علمی خواهران به شش اسفند ماه جاری موکول شده است.

وی با بیان اینکه این آزمون در سه حوزه امتحانی الشتر، دورود و خرم آباد برگزار می شود، افزود: ایجاد رقابت علمی بین طلاب و شناسایی استعداد علمی آنان از اهداف مهم برگزاری این المپیادها است.

مهرابی ایجاد زمینه پیشرفت علمی و افزایش انگیزه مطالعه در بین طلاب را از دیگر اهداف برگزاری المپیادهای علمی عنوان کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به رقابت 37 طلبه لرستانی در المپیاد علمی، بیان داشت: طلاب در زمینه «صرف»، «نحو»، «احکام»، «عقاید»، «اصول فقه»، «منطق»، «فلسفه»، «تفسیر و علوم قرآنی» در عناوین «علوم قرآن»، «مبانی و قواعد تفسیر» و «تفسیر» و رشته «فقه و اصول» نیز با محوریت «اصول فقه» و «فقه» با هم به رقابت می پردازند./9459/303/ب2

ارسال نظرات