۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۸۱۹۶۹
مدیر حوزه های علمیه لرستان مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی استعداد جوانان برای ورود به حوزه

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به آغاز پذیرش در حوزه های علمیه، گفت: با استفاده از ظرفیتهای تبلیغی در استان و نهادهایی که در ارتباط با نسل جوان هستند، باید استعدادهای این قشر شناسایی و به حوزه معرفی شود.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به آغاز نام نویسی در حوزه های علمیه به مناسبت سال تحصیلی جدید، بیان داشت: پذیرش طلاب از 10 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.

وی با اشاره به مأموریت و نقش طلاب در حوزه، افزود: تحصیل طلاب در این مراکز دینی از حساسیت بالایی برخوردار است و توجه به توانایی طلاب باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نقش طلاب در هدایت، ترویج مکتب اهل بیت(ع) و اسلام، بیان داشت: تبیین و ترویج آموزه های دین در مأموریت طلاب و روحانیان نهفته و از وظایف ذاتی طلاب است.

ولایتمداری، مهم ترین شاخصه پذیرش طلبه

وی داشتن استعداد علمی طلاب، انگیزه الهی و توجه به بُعد معنوی و روحی داوطلبان را از عوامل مهم در جهت جذب طلاب عنوان کرد و گفت: طلابی که جذب حوزه می شوند باید از نظر علمی، اخلاقی و معنوی نمونه باشند.

حجت الاسلام میناپور در ادامه اصالت خانوادگی، ولایتمداری و تبعیت از رهبری را از دیگر اولویتهای پذیرش طلبه دانست.

وی با بیان اینکه افراد منزوی و گوشه گیر در حوزه ها جایگاهی ندارند، اظهار داشت: نشاط و پویایی طلاب لازمه رشد و پویایی مدارس است و این مهم در پذیرش طلاب باید مورد توجه قرار گیرد.

روحانیت سربازان نظام هستند

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در تربیت نیروی انقلابی و حفظ حوزه انقلابی، بیان کرد: توجه به ولایتمداری، جذب جوانان انقلابی و بانشاط و کادرسازی انقلابی حوزه از شاخصه های مهم تربیت طلابی انقلابی است.

وی از طلاب و روحانیت به عنوان سربازان نظام یاد کرد و اظهار داشت: با کادر سازی انقلابی در حوزه های علمیه که مورد توجه ویژه این نهاد قرار دارد، می توان طلابی انقلابی در جهت خدمت به نظام، انقلاب و مردم تربیت کرد.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به اینکه طلاب امروز در آینده به عنوان استاد، مفسر، مبلغ، امام جماعت و در دیگر زمینه ها نقش آفرین خواهند بود، گفت: ضرورت فعالیت در این عرصه ها تربیت و پرورش طلابی توانمند، با استعداد، کوشا و مسؤولیت پذیر است.

وی بر ضرورت شناسایی استعداد داوطلبان جهت ورود به حوزه، خاطرنشان کرد: از طریق رسانه ملی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، ظرفیت روحانیان طرح هجرت و ائمه جماعات جوانان با استعداد و توانمند را به حوزه معرفی کرده و در هدایت این جوانان گام بردارند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان ابراز امیدواری کرد که بتوان در سایه اطلاع رسانی به موقع و گسترده و استفاده از ظرفیتهای تبلیغی، جوانان مؤمن، انقلابی و با استعداد را جذب و نیروهایی انقلابی در جهت خدمت به انقلاب و مردم تربیت کرد./9459/302/ب2

ارسال نظرات