۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۸۱۹۶۸
عضو مجلس علمای بحرین در گفت‌وگو با رسا؛

هزاران مجاهد بحرینی آماده دفاع از شیخ عیسی قاسم هستند

یکی از روحانیان بحرینی تلاش آل خلیفه برای بازداشت شیخ عیسی قاسم را محتمل دانست و گفت: هزاران مجاهد بحرینی آماده فداکاری در راه حراست از جان شیخ عیسی قاسم هستند.
حجت الاسلام محمد خجسته

حجت الاسلام محمد خجسته، عضو مجلس اسلامی علمای بحرین و از روحانیان تبعید شده از بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا انقلاب بحرین را انقلابی مظلوم توصیف و تصریح کرد: در میان انقلاب هایی که در منطقه صورت پذیرفت انقلاب بحرین را می‌توان مظلوم ترین انقلاب دانست. حال اینکه این انقلاب تنها انقلاب عربی است که همچنان بر اصول و ضوابط خود پایدار مانده است.

وی با تاکید براینکه در شش سال گذشته انقلاب بحرین ابدا از راه خود منحرف نشده است، گفت: ملت بحرین حقوق و خواسته‌های مشروع خود را مطالبه کرده اند و با وجود نظامی‌گری آل خلیفه، آل سعود و سایر حکومت های خلیج فارس هرگز عقب نشینی نکرده اند.

رسانه‌‌های غربی در سرکوب انقلاب بحرین سهیم هستند
این عالم بحرینی رسانه‌های عربی و غربی را در سرکوب انقلاب بحرین سهیم دانست و افزود: این رسانه‌ها درحالی به انقلاب بحرین جنبه طایفه ای و مذهبی دادند که اساس این خیزش را خواسته‌های مشروع ملی شکل می دهد.

حجت الاسلام خجسته خاطرنشان کرد: حضور فراگیر مردم با گذشت شش سال از عمر انقلاب و استمرار مطالبه‌گری از رژیم، نشان دهنده ایمان ملت به راهبرد اعتراضات مسالمت آمیز است. با همه ظلم و اجحافی که در حق بحرینی‌ها شده است، این ملت همچنان ثابت قدم در مسیر انقلاب گام بر می‌دارد.

این عضو مجلس اسلامی علمای بحرین مرحله کنونی را نقطه عطفی در جنبش بحرینی‌ها دانست و اعلام کرد: اعدام غیرقانونی جوانان مومن و متدین و ترور وحشیانه مخالفان، بحرین را وارد فاز جدیدی از تنش و درگیری کرده است.

ملت با دست خالی به مقابله با نیروهای سپر الجزیره رفته اند
وی تاکید کرد که امنیتی کردن خیابان های بحرین و حضور گسترده نظامیان در جای جای این کشور همزمان با ششمین سالگرد انقلاب نشان دهنده واهمه آل‌خلیفه از انقلاب است. این روحانی بحرینی گفت: آنها تصور می‌کنند که ملت بحرین به واسطه این اقدامات عقب نشینی می‌کنند. حال اینکه مردم در بزنگاه‌های مختلف با حضور و اقدامات آگاهانه خود رژیم را غافلگیر کرده اند.

حجت الاسلام خجسته با تاکید براینکه پیام حضور مردم در میدان‌ها به خوبی به رژیم آل خلیفه رسیده است، گفت: ملت ما به پیروزی ایمان دارد. وضعیت کنونی بیانگر این است که ملت به خوبی از آنچه می‌خواهد آگاه است. بحرینی‌ها یک نقشه راه واضح برای رسیدن به خواسته‌هایشان دارند و از این مساله عدول نمی کنند.

وی ادامه داد: رژیم منامه در مراحل مختلف با اضافه کردن ارتش سعودی و مزدورهای سایر کشورها به خیابان های بحرین به مقابله با مردم بی دفاع پرداخت اما ثمره آن چیزی جز ایستادگی مردم نبود. مردم بحرین با دست خالی به مقابله با نیروهای سپر الجزیره رفتند.

عقب نشینی در قاموس بحرینی‌ها معنا ندارد
این روحانی بحرینی با تاکید براینکه عقب نشینی در قاموس بحرینی‌ها معنایی ندارد، گفت: آل خلیفه درصدد استفاده از خشونت بیشتر و سرکوب تظاهرکنندگان به بهانه مقابله با تروریسم است. در این راستا به دنبال قانون گذاری های جدید هستند اما ملت بحرین با وجود آگاهی از این اقدامات با روحیه بالا و آمادگی کامل برای حفاظت از دین و عقیده خود به خیابان ها آمده است.

حجت الاسلام خجسته تصریح کرد: در مورد شیخ عیسی قاسم ما هیچ اقدام احمقانه ای را از سوی آل خلیفه بعید نمی دانیم اما مساله اصلی این است که نیروهای رژیم نمی توانند به راحتی به شیخ عیسی قاسم دسترسی پیدا کنند.

حجت الاسلام خجسته گفت: هزاران مجاهد و مقاوم دور تا دور منزل شیخ عیسی آماده فداکاری و حمایت از رهبر دینی خود هستند.

وی افزود: هزاران بحرینی مانند شهید مصطفی حمدان حاضرند که  در مقابل گلوله های کماندوهای آل خلیفه سینه سپر کنند و به دفاع از رهبر خود بپردازند./983/ب914/ک

ارسال نظرات