۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۸۱۹۵۹
علمای شیعه و سنی لبنان:

ایران مساله فلسطین را با اخلاص پیگیری می کند

تجمع علمای مسلمان لبنان با استقبال از برگزاری کنفرانس فلسطین در تهران، تأکید کرد که ایران مساله فلسطین را با اخلاص پیگیری می کند.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور پیامی نسبت به انفجارهای تروریستی در برخی کشورهای اسلامی واکنش نشان داد و تصریح کرد: افزایش عملیات تروریستی داعش در برهه اخیر نشان دهنده ورشکستگی و ضعف و احساس شکست این گروه است. گرچه این مساله تاثیر منفی بر مردم و نیروهای امنیتی می گذارد اما نوید سرنگونی پروژه تکفیری تروریستی را می دهد.

این تجمع بر لزوم آمادگی مسلمانان جهت بستن صفحه داعش و پاک کردن آثار فکری و عقیدتی آن تأکید کرد و افزود: جنایت داعش در پاکستان که به کشته شدن جمعی از شهروندان انجامید، لزوم برخورد قاطع دولت این کشور با تروریست ها را بیش از گذشته نمایان کرده است. تعامل اطلاعاتی و گفت وگو با این گروه ها سبب آزادی عمل آنان و ارتکاب جنایت بیشتر علیه مردم خواهد شد.

تجمع علمای مسلمان، اعلام پذیرش مسؤولیت این جنایت از سوی داعش را نشان دهنده عدم صحت تأکید دولت پاکستان بر عدم وجود داعش در این کشور عنوان کرد.

علمای شیعه و سنی لبنان همچنین انفجارهای تروریستی در بغداد را محکوم کرده و اظهار داشتند: این اقدامات داعش نمی تواند بر عملیات نظامی کنونی آزادسازی موصل تاثیر بگذارد. عراقی ها باید وحدت خود را حفظ کرده و از پرداختن به اختلافات داخلی به شدت خودداری کنند زیرا الان وقت این نزاع ها نیست و همه توان باید برای پاکسازی عراق از لوث داعش متمرکز شود.

آنان از برگزاری کنفرانس فلسطین در جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده و افزودند: مساله فلسطین باید مساله اصلی امت اسلامی باقی بماند. برگزاری این کنفرانس نشان می دهد که ایران با وجود فشارها همچنان مساله فلسطین را با اخلاص پیگیری کرده و در این راستا هر نوعی فشاری را متحمل می شود.

علمای لبنان تأکید کردند که حمایت ایران در حالی ادامه دارد که بسیاری از اعراب مساله فلسطین را کنار گذاشته و به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می پردازند.

تجمع علمای مسلمان لبنان، شهادت محمد الجلاد از نیروهای فلسطینی که پس از تیراندازی نیروهای صهیونیستی به زندان منتقل شده و در زندان به شهادت رسید را تسلیت گفت.

در بخش پایانی این پیام آمده است: دولت لبنان باید با مقاومت اسلامی و همچنین دولت سوریه جهت دور کردن خطر دشمن تکفیری از لبنان همکاری کند به ویژه اینکه اطلاعات رسیده حاکیست تروریست ها برنامه فراوانی برای هدف قرار دادن مناطق مختلف لبنان دارند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات