۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۸۱۹۵۶
مسؤول گروه تبلیغی سپهر مطرح کرد؛

ملاحظه کاری در تولیدات رسانه ای کنار گذاشته شود

مسؤول گروه تبلیغی سپهر ملاحظه کاری را آفت تولیدات رسانه ای دانست و گفت: پرداختن به مباحث اجتماعی و بحران ساز باید در دستور کار گروه های تبلیغی قرار گیرد.
رسانه انقلابی

حسین عزیزی، مسؤول گروه تبلیغی سپهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های این گروه تبلیغی عنوان کرد: فعالیت گروه تبلیغی سپهر، در دو حوزه تولید اثر و پژوهش است که در حوزه تولید توانسته ایم فیلم داستانی، مستند، تیزر و کلیپ هایی را تولید کنیم.

وی افزود: دو فیلم کوتاه «در امتداد ابرها» با موضوع دیوار مهربانی و «آرزو» با موضوع جشن طلاق را که یکی از آسیب های اجتماعی جامعه و یک فرهنگ غلط غربی است، ساخته ایم.

عزیزی تصریح کرد: در حال حاضر نیز مجموعه مستندی را درباره آسیب های طلاق در جامعه در دست ساخت داریم که حاصل بیش از 5 سال کار پژوهشی در این حوزه است.

وی بحث طلاق را از بحران های اجتماعی کشور دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان یک طلبه اعتقاد دارم که بحث طلاق باعث به وجود آمدن یک بحران اجتماعی شده است به طوری که طبق آمار رسمی، در هر ساعت 19 طلاق در کشور صورت می گیرد که به صورت آماری از هر 3 ازدواج یکی از آنها به طلاق منجر می شود.

مسؤول گروه تبلیغی سپهر افزود: موضوع طلاق یک بحث جدی است و ما پژوهش های فراوانی انجام داده ایم و سعی کرده ایم عوامل طلاق را ریشه یابی کنیم که اعتیاد، خیانت و فقر عمده ترین علت طلاق محسوب می شوند و در فیلم مستند خود سعی کرده ایم از دریچه دوربین این آسیب ها را روایت کنیم.

عزیزی با اشاره به راه اندازی پایگاه فرهنگی هنری تحلیلی این گروه تبلیغی ابراز کرد: سعی ما بر این است که در این پایگاه مسائل تحلیلی هنر را در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار داده و در این بخش که بیشتر جنبه پژوهش دارد ورود جدی داشته باشیم.

وی یکی دیگر از فعالیت های این گروه را ساخت مستندی پیرامون زندگی شهید آیت الله احمدی شاهرودی دانست و اظهار کرد: زندگی این شهید بزرگوار که فردی با نفوذ در ایران و عراق و رئیس هیأت استفتاء آیت الله خوئی بودند، دارای نکات فراوانی بود و ما ساخت مستندی درباره زندگی وی را کلید زده ایم.

وی افزود: یکی دیگر از دغدغه های ما تولید مستندی درباره انتفاضه شعبانیه 1991 عراق است و با توجه به اینکه تاکنون کار شایسته ای در این موضوع ساخته نشده و تمام تولیدات در سطح خبر و گزارش بوده اند، طرح ساخت این مستند را در رأس برنامه های خود قرار داده ایم.

مسؤول گروه تبلیغی سپهر تأکید کرد: بخش هایی که در چند سال اخیر در بحث تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی راه افتاده است، باید برخی تعارفات در بحث های اجتماعی را کنار بگذارند و کار فراگیر و جامع را انجام دهد به عنوان نمونه در بحث طلاق با تعارف نمی توان جلو رفت و باید ملاحظه کاری ها را کنار بگذاریم چون غفلت از این موضوعات می تواند بحران های جدی در جامعه به وجود بیاورد.

وی در پایان عنوان کرد: حمایت دفتر تبلیغات از گروه های تبلیغی خوب بوده است اما امیدواریم حمایت های مادی و معنوی بیشتر شود تا مشکلات این بخش مرتفع شود./872/ت302/ی

ارسال نظرات