۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۹۳۴

تحصیل 2800 طلبه خوزستانی در قم

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه از تحصیل 2800 طلبه خوزستانی در شهر مقدس قم خبر داد و بر لزوم توجه به حل مشکلات طلاب تاکید کرد.
حجت الاسلام محمدی فخر
فیضیه

حجت الاسلام محمدی فخر نماینده طلاب خوزستان در مجمع نمایندگان حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که استان خوزستان تقریبا پنج هزار طلبه برادر و پنج هزار طلبه خواهر دارد، ابراز کرد: از این تعداد حدود 2800 نفر از طلاب برادر در قم مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: طلاب پایه یک تا شش را در حوزه های استان می گذرانند و از پایه هفت به بعد به شهر قم مهاجرت می کنند و در این شهر مشغول تحصیل و تدریس می باشند.

حجت الاسلام محمدی فخر با اشاره به برخی از برنامه های مجمع نمایندگان استان خوزستان برای طلاب، اظهار داشت: برای طلاب جلسه های به صورت ماهانه برگزار می شود که در آن جلسات سعی می شود مشکلات طلاب مطرح و راه حلی برای رفع آنها ارائه شود.

نماینده طلاب خوزستان مهم ترین مشکل طلاب را بحث معیشت آنها دانست و بر لزوم رسیدگی به این مشکلات تاکید کرد تا طلاب بتوانند با فراغ بال به درس و بحث و تبلیغ بپردازند.

 وی برگزاری برنامه های اردویی و تفریحی برای طلاب را یک ضرورت دانست و گفت: در صورتی روحیه تحصیلی اثر بخش است که برنامه های تفریحی در کنار آن باشد.

حجت الاسلام محمدی فخر عنوان کرد: در رابطه با اعزام طلاب به مناطقی که حوزه علمیه ندارند ما با مشکلاتی متعددی رو به رو هستیم؛ همین امر سبب می شود که بسیاری از مساجد منطقه در ایام خاص مثل محرم و رمضان بدون مبلغ باشند.

عضو مجمع نمایندگان نسبت به فعالیت فرقه های انحرافی در برخی استان ها از جمله خوزستان هشدار داد و تصریح کرد: امروزه هجمه شبهات در جامعه بسیار زیاد شده است؛ متاسفانه کسی برای پاسخگویی به آنها نیست، بنابراین باید برای این وضعیت چاره ای اندیشید./875/ت302/ج

ارسال نظرات