۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۴۸۱۹۱۹
مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی:

​احیای اخلاق رکن اساسی انقلاب اسلامی است

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی را احیا کننده ارزش های اخلاقی در جامعه معرفی کرد و بر ضرورت اخلاق محوری در جامعه اسلامی تأکید کرد.
مسیح مهاجری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائم شهر، حجت الاسلام مسیح مهاجری، مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی شنبه شب در مراسم اربعین آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)، انقلاب اسلامی را انقلابی متفاوت با سایر انقلاب های جهان دانست و افزود: وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها در این بود که این انقلاب به دنبال آن بود که حاکمیت جامعه جای خود را به ارزش ها بدهد.

وی با بیان آن که طبق فرموده شهید بهشتی انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، اظهار داشت: انقلاب ارزش ها یعنی انقلاب اخلاقی و انقلاب مبتنی بر مکتب.

حجت الاسلام مهاجری با اشاره به این که مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی باید در راستای احیای ارزش ها و پیاده کردن اصول مکتب اسلام باشند، تأکید کرد: هر مسؤولی که خارج از این باشد به یقین خارج از انقلاب و چارچوب نظام اسلامی است.

وی خاستگاه انقلاب اسلامی را اسلام و احیای ارزش های اخلاقی در جامعه معرفی کرد و از وضع نابسامان موجود تعریف کرد و گفت: انقلاب اسلامی تنها برای تأمین رفاه مردم و پیشرفت صنعتی و اقتصادی نبود بلکه احیای ارزش های اخلاقی در جامعه مد نظر بوده است.

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی، هدف امام راحل را دفاع از اصول و ارزش ها دانست و اظهار داشت: صنعت و پیشرفت در ذیل این اهداف والا قرار دارند.

وی احیای اخلاق را رکن اساسی انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: انقلاب اسلامی زمانی ارزش پیدا می کند که خود را در فرهنگ و اخلاق جامعه نشان دهد.

حجت الاسلام مهاجری انقلاب اسلامی را انقلابی قابل عرضه به دنیا دانست و افزود: اخلاق و حفظ کرامت انسانی ویژگی بارز انقلاب اسلامی در قابلیت داشتن نسبت به این امر مهم است.

وی قبولی طاعات و عبادات را در گرو التزام به اخلاق اسلامی دانست و تأکید کرد: طبق اسلام بدون اتکا به ارزش های اخلاقی اعمال عبادی انسان مورد پذیرش واقع نخواهد شد.

نماینده رییس جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی، انسان متخلق به اخلاق اسلامی را انسانی سعادتمند در دنیا و آخرت معرفی و بیان کرد: خداوند در قرآن کریم درباره این افراد می فرماید «و یزیدهم‌ من فضله» یعنی بیش از حق آن بنده و از فضل خود به او جزا می دهد.

نماینده رییس جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی دلیل پیشرفت اسلام در صدر اسلام را اخلاق نبوی و سیره رسول اکرم(ص) عنوان کرد و اظهار داشت: رمز گسترش اسلام در مناطق متعدد جغرافیایی همین امر مهم است.

حجت الاسلام مهاجری با اشاره به این که در شرایط حساس کنونی باید به دور از اختلافات دست به دست هم داده و با اتحاد بیشتر در آبادی مملکت بکوشیم، افزود: در بعد اخلاق سیاسی و اجتماعی ضعف داریم و باید اجتماع خود را در این باره تقویت کنیم./950/202/ب2

ارسال نظرات