۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۸۱۹۱۴
رییس اتاق تعاون ایران:

80 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت قرار دارد

عبداللهی گفت: بیش از 80 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت قرار دارد که یکی از موانع اصلی رشد بخش خصوصی و تعاون است.
بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران عصر امروز در دیدار با مراجع تقلید با بیان که تعاون از مبانی اقتصاد اسلامی است، گفت: در کشور ما بعد از انقلاب این مسأله ترویج و توسعه خوبی پیدا کرد.

وی افزود: چیزی که از بخش تعاون مورد انتظار بود ایجاد و ترویج اقتصاد عدالت محور، مردم محور و مبتنی بر آموزه های دینی بود، البته مسائل و مشکلات اقتصادی کشور در سال های اخیر موانعی را بر سر راه توسعه اقتصاد تعاونی ایجاد کرد.

عبداللهی با بیان این که اقتصاد تعاونی نزدیک ترین بخش اقتصادی نسبت به سیاست های اقتصادی اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: تعاون گران سعی دارند که در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به وظیفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اعضای تعاونی های سهام عدالت را حساب کنیم بیش از 52 میلیون نفر از افراد کشور عضو تعاونی ها هستند، مقوله تعاونی نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در دنیا هم گسترش خوبی داشته است.

رییس اتاق تعاون ایران با بیان این که در دنیا قریب به 2 و نیم میلیون تعاونی فعالیت می کنند، ابراز داشت: 3 میلیارد نفر از جمعیت دنیا از خدمات تعاونی ها بهره می برند، موضوع تعاون مسأله ای عالم گیر است که به عنوان اقتصادی عدالت محور مطرح می شود.

وی عنوان کرد: در دو دهه اخیر بعد از ابلاغ سیاست های اجرایی اصل 44 توسط مقام معظم رهبری تعاون توانست به جایگاه واقعی خود برسد، متأسفانه این بخش به دلایلی موفق نشده که به هدف های تعیین شده در سیاست های اجرایی برسد که مهم ترین علت آن عدم اعتقاد و باور بسیاری از مسؤولان دولتی به ظرفیت های بخش تعاونی است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: بخش تعاون صرفا بحثی اقتصادی نبوده بلکه موضوعی اقتصادی و اجتماعی است که می تواند بسیاری از معضلات کشور را درمان کند؛ ایجاد شغل پایدار، کم کردن فاصله طبقاتی و بهره مندی آحاد جامعه از فعالیت های اقتصادی می تواند از نتایج فعالیت های تعاونی باشد.

وی اضافه کرد: بیش از 80 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت قرار دارد که یکی از موانع اصلی رشد بخش خصوصی و تعاون است، وجود اقتصاد تعاونی بسیاری از مشکلات کشور را که ناشی از نگاه لیبرالیستی به مبحث اقتصاد است حل می کند./1323/پ202/ص

ارسال نظرات