۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۸۱۹۰۹
رییس اتاق بازرگانی ایران:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اصلاح الگوی مصرف است

شافعی تأکید کرد که در اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف به عنوان یک محور اساسی باید مورد توجه قرار گیرد.
غلامحسین شافعی غلامحسین شافعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران عصر امروز در دیدار با مراجع تقلید گفت: ما امروز در قم یک اقدام مبارکی را شاهد بودیم که اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون در نخستین سفر بنای یک ائتلاف سه گانه را در بخش های غیر دولتی گذاشتند.

وی افزود: قم مبنای همه حرکت های تاریخی بوده و ما قم را برای این کار جدید انتخاب کردیم، همواره از رهنمودهای مراجع تقلید در مسائل اقتصادی استفاده می کنیم، وظیفه این سه اتاق به عنوان سه نهاد غیر سیاسی مشاوره منصفانه و مشفقانه به حاکمیت کشور است.

شافعی با بیان این که در هیچ جناح و گروه سیاسی هیچگاه حضور نداشته و نخواهیم داشت، اظهار داشت: این سه اتاق نظرات کارشناسی خود را برای توسعه اقتصاد کشور و قوای حاکمیتی ارائه می دهند، این کار  خوشبختانه انجام می شود.

وی ادامه داد: نگاه عمیق و بسیاری کارشناسانه رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی اگر با توجه کافی به مرحله عمل می رسید یا به مرحله عمل برسد کار جدیدی برای ارائه نداریم، متأسفانه این رهنمودهای حکیمانه با وجود مقبولیتی که وجود دارد در عمل و راهکارهای عملی اتحاد نظر و توجه کافی وجود ندارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که اقتصاد مقاومتی از فرمان هایی بوده که رهبر انقلاب صادر کردند و همه قوای حاکمیتی به آن مسأله معترف و معتقد هستند، ابراز داشت: در روش های رسیدگی به اهداف سیاست ها شاید اختلاف هایی وجود داشته باشد و روش های گوناگونی پیشنهاد شود.

وی عنوان کرد: ما به عنوان بخش خصوصی به دنبال این هستیم که مجموعه روش ها و دستورالعمل در بخش تعاونی، خصوصی و اصناف هست را در یک بحث درون گروهی آن ها را به عنوان نظر واحد برای اجرا به قوای حاکمیتی به ویژه دولت ارائه دهیم.

شافعی خاطرنشان کرد: اگر موضوع اقتصاد مقاومتی در گذشته مورد توجه قرار می گرفت مشکلات اقتصادی بسیار کمتر از حال حاضر بود؛ سطح جامعه و عامه مردم را دستورالعمل های دولتی نمی تواند منسجم کند و توده مردم به سخنان علما و مراجع توجه دارند.

وی اضافه کرد: اگر الگوی مصرف ما در کشور اصلاح شود بر اقتصاد بسیار اثرگذار خواهد بود، در اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف به عنوان یک محور اساسی باید مورد توجه قرار گیرد./1323/پ202/ص

ارسال نظرات