۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۸۱۹۰۸
آیت الله طبرسی مطرح کرد؛

تقویت حوزه های علمیه بهترین راه خنثی کردن هجمه های فرهنگی

آیت الله طبرسی گفت: یکی از بهترین راه های خنثی کردن هجمه های فرهنگی دشمنان تقویت حوزه های علمیه است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران شنبه شب در نشست بررسی موقوفات مدارس علمیه ساری با اشاره به این که حوزه های علمیه در گذشته از محل موقوفات اداره می شده است، گفت: استقلال و عدم وابستگی یکی از مهم ترین ویژگی های حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه همواره استقلال خود را حفظ کردند و بدون هیچ وابستگی به رسالت اصلی خود که ترویج دین و ارزش های اسلامی بوده عمل کردند، افزود: حوزه های علمیه همواره در خط مقدم ترویج دین و پرورش مبلغان شریعت محمدی بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در حال حاضر موقوفات بسیاری وجود دارد که متعلق به حوزه های علمیه بوده و احیاء نشده است، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا این موقوفات هر چه زودتر احیاء شود.

آیت الله طبرسی احیای موقوفات حوزه های علمیه را موجب رفع بسیاری از مشکلات مدارس علمیه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر موقوفاتی از حوزه های علمیه بر جای مانده که در صورت احیاء مدارس علمیه هیچ گاه با مشکلات اقتصادی مواجه نخواهند بود و به راحتی اداره می شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که باید سهم حوزه علمیه از موقوفات مشخص شود، تصریح کرد: کمیته ای که برای شناسایی و احیاء موقوفات حوزه علمیه در حال حاضر شکل گرفته باید با جدیت بیشتری به وظایف خود عمل کند.

آیت الله طبرسی با بیان این که در حال حاضر یکی از مهم ترین وظایف اوقاف شناسایی و احصاء موقوفات است، بیان داشت: نباید برگزاری جلسات کمیته احیاء موقوفات بدون مصوبه و اثرگذاری مطلوب باشد، بلکه پس از برگزاری هر جلسه باید پیشرفت ها و اقدامات صورت گرفته برای جلسات بعدی تشریح شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که موقوفات بسیاری در مناطق شهری و روستایی وجود دارد که متأسفانه هنوز شناسایی نشده است، خاطرنشان کرد: امروز نباید حوزه های علمیه با داشتن چنین منابع مهمی با مشکلات مالی مواجه باشند.

آیت الله طبرسی با بیان این که حوزه های علمیه حق بزرگی برگردن این انقلاب عظیم الهی دارند، تصریح کرد: نهضت انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه برخواست و امروز به یک انقلاب عظیم جهانی تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و با بیان این که تقویت این مراکز دینی بهترین خدمت به دین و ارزش های اسلامی است، بیان داشت: حوزه های علمیه همواره نقش تربیت نیروهای اثرگذار و انقلابی را در کشورمان عهده دار بوده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز میزان حمایت از حوزه های علمیه باید بسیار بیشتر از دیگر مراکز علمی و آموزشی کشور باشد، گفت: متأسفانه علیرغم نقش مهم حوزه های علمیه در انقلاب و استمرار آن، میزان حمایت از آن بسیار ناچیز است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حوزه های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز صحنه دفاع از اسلام و انقلاب را ترک نکردند و همواره در جهت تقویت و رشد انقلاب حاضر بودند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت به عنوان مهم ترین پناهگاه دینی و مذهبی مردم نیازمند تقویت بیشتری هستند.

آیت الله طبرسی از حوزه های علمیه به عنوان مرکز پرورش عالمان و شخصیت های بزرگ دینی یاد کرد و گفت: این مرکز مهم دینی در طول تاریخ محل تحصیل علما و فقهای بزرگ دینی بوده که امروز نیز این جایگاه حفظ شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از حوزه های علمیه به عنوان بازوان اصلی انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که حوزویان همواره پشتیبان حقیقی انقلاب، نظام و رهبری بودند، خاطرنشان کرد: امروز باید همه تلاش حوزویان تحقق دغدغه های مقام معظم رهبری در مسائل دینی و فرهنگی باشد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دشمن همواره از نقش حوزه و روحانیت در جامعه اسلامی هراسان بوده است، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم بدخواهان انقلاب، تضعیف نقش حوزه و حوزویان در جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز جامعه اسلامی مورد هجموم گسترده دشمنان و بدخواهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه خنثی کردن هجمه های فرهنگی دشمنان تقویت حوزه های علمیه است./950/202/ب2

ارسال نظرات