۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۸۱۹۰۷
مدیر مدرسه علمیه تبریز تأکید کرد؛

تحقق حوزه انقلابی در گرو پذیرش جوانان مستعد انقلابی است

حجت الاسلام ناصری حضور جوانان انقلابی را بسترساز تقویت گفتمان حوزه انقلابی دانست و گفت: حوزه انقلابی با حضور جوانان انقلابی و ولایتمدار میسر خواهد بود.
حوزه انقلابی

حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به آغاز پذیرش طلاب مدارس علمیه خواهران و برداران، اظهار داشت: حوزه علمیه و تحصیل در آن یک توفیق بزرگ الهی و یک ارزش است که باید برای دستیابی به آن تلاش کرد.

وی با اشاره به روایات وارده درباره ارزش و جایگاه محصل علوم دینی، تصریح کرد: در روایات وارد شده است؛ محصل علوم دینی زمانی که بر روی زمین گام بر می دارد در حقیقت قدم های خود را بر روی بال فرشتگان می گذارد، این تعبیر به جایگاه والای طلبگی اشاره دارد.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز با بیان اینکه حضور در پای درس امام صادق(ع) و تحصیل معارف الهی و فقه جعفری توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود، بنابراین باید بر این نعمت بزرگ خدای متعال را شاکر بود، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه مکان تحصیل و آشنایی با معارف دینی و الهی است.

وی با اشاره به پذیرش مدارس علمیه تبریز از متقاضیان مؤمن، متعهد و مستعد، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه تبریز مانند سالهای گذشته آماده پذیرش جوانان علاقه مند به تحصیل معارف دینی هستند، از این رو جوانان مستعد و مؤمن با شرکت در آزمون پذیرش می توانند اقدام به حضور در حوزه های علمیه کنند.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه پذیرش و روند آن باید در جهت پیشرفت حوزه های علمیه باشد، گفت: اساس حوزه علمیه بر طلاب آن استوار است، از این رو باید در گزینش طلاب موراد و ملاکهای مناسب را مورد بررسی قرار داد و از جوانان انقلابی بهره گرفت.

وی حضور جوانان انقلابی را بسترساز تقویت گفتمان حوزه انقلابی دانست و تصریح کرد: حوزه انقلابی با حضور جوانان انقلابی و ولایتمدار میسر خواهد بود، از  این رو از جوانان انقلابی دعوت می کنیم که در حوزه های علمیه حضور پرشور داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) با بیان اینکه باید در گزینش طلاب دقت لازم و کافی صورت گیرد تا شاهد ترویج و تحکیم اخلاق و معنویت حوزه های علمیه و پیشرفت روزافزون تحصیلی مدارس علمیه باشیم، گفت: پذیرش مناسب بسترساز حوزه علمیه مطلوب خواهد بود./854/302/ب2

ارسال نظرات