۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۸۱۹۰۶
مدیر حوزه علمیه هرسین:

اقدام شایسته ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین با اشاره به اینکه اقدام شایسته ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است، گفت: مهمترین عامل عدم تحقق استقلال اقتصادی، عدم باور قلبی و عدم التزام عملی برخی افراد در داخل کشور است.
حجت الاسلام عبدالله قدمی

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی، مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، درباره عملکرد دولت یازدهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: با توجه به تأکید مؤکد رهبر معظم انقلاب بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در جهت رفع مشکلات کشور، متأسفانه تا کنون اقدامات شایسته و لازم صورت نگرفته است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین تصریح کرد: متأسفانه شاهد تضییع و مصرف بی رویه و بیمارگونه منابع کشور از سوی دولتمردان در بخش های مختلف هستیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از نظر اسلام منظور از بانکداری اسلامی نوعی سیستم بانکداری است که با اتکا به قوانین اسلامی و نظریات اقتصاددانان و کارشناسان علوم بانکی و علمای اسلام ربا را از سیستم بانکی حذف کند.

حجت الاسلام قدمی بیان داشت: اساس بانکداری اسلامی بر مبنای حذف سود، مشخص بودن مسیر مصرف منابع و نظارت بر عملیات بانکی است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: وظیفه دولت در راستای تحقق بانکداری اسلامی استفاده از تجربیات پیشین و طراحی مدل های جدید برای تحقق بانکداری اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین درباره موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، مطرح کرد: مهمترین عامل عدم تحقق استقلال اقتصادی، عدم باور قلبی و عدم التزام عملی برخی افراد در داخل کشور است.

این مسؤول بیان داشت: متأسفانه در دوره های مختلف و طولانی برخی افراد مسؤولیت نهادهای مالی و اقتصادی و بانکی کشور را بر عهده دارند و اکنون نیز همان افراد مهمترین سد در اجرای اقتصاد مقاومتی هستند./857/303/ب2

ارسال نظرات