۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۴۸۱۹۰۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

آشتی با هتاکان و حرمت شکنان عاشورا بی معنا است

حجت الاسلام محمدزاده آشتی ملت ایران را با توهین کنندگان و شکنندگان حرمت عاشورا را غیر ممکن دانست و گفت: سرمنشأ دینی ملت ایران عاشورا است و نمی توان با کسانی که در روز عاشورا به قرآن و اسلام اهانت کردند آشتی کرد.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان، اظهار داشت: مهم ترین بخش سخنان ایشان بحث آشتی ملی بود که فرمودند «مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟»

وی با بیان اینکه ملت ایران در 22 بهمن نشان دادند که با یکدیگر در اتحاد و انسجام کامل قرار دارند، تصریح کرد: در این روز ملت ایران به دشمنان و کسانی که تعبیر آشتی ملی را به کار بردند انسجام و اقتدار ملت ایران را نشان دادند و دشمنان فهمیدند که این ملت هیچگاه بازیچه قدرتهای بزرگ نخواهند بود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی آشتی ملت ایران را با توهین کنندگان و شکنندگان حرمت عاشورا غیر ممکن دانست و خاطرنشان کرد: سرمنشأ دینی ملت ایران عاشورا است و نمی توان با کسانی که در روز عاشورا به قرآن و اسلام اهانت نمودند آشتی کرد چرا که آنها در مقابل اسلام ایستاده اند.

وی با بیان اینکه هتاکان حرکت اباعبدالله الحسین (ع) از این ملت نیستند که بشود با آنها آشتی کرد، گفت: مردم به هیچ عنوان با فتنه گران و کسانی که رو در روی اسلام ایستاده و به قرآن و رهبری اهانت کردند؛ آشتی نخواهند کرد و آشتی با آنها حرام است و خلاف تعلق خاطر به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به بخشهای دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مسؤولان بدانند که مردم در بعضی از مسائل گلایه دارند، مردم از وضعیت معیشت و اقتصاد کشور گلایه مند هستند و از اعمال برخی از مسؤولان راضی نبوده و عامل نارضایی ملت و مردم از نظام می شوند.

وی به مسؤولان توصیه کرد: مسؤولان باید دلسوز مردم باشند و وقت گذاشته و به درد مردم برسند و باید امکانات موجود را در جهت حل مشکلات به کار بگیرند و مسؤولان باید با حضور در جمع مردم مشکلات مردم را لمس کنند.

امام جمعه شبستر با تأکید بر حل مشکلات مردم، خاطرنشان کرد: صاحب اصلی نظام جمهوری اسلامی مردم بوده و مردم باید نمره دهند که آیا مسؤولان در عملکرد خود موفق هستند یا نیستند./854/302/ب2

ارسال نظرات