۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۸۱۹۰۳
مبلغ حوزوی:

برخی افراد به تلفن همراه بيشتر از قرآن اهمیت قائل هستند

حجت الاسلام محسني گفت: احساس نياز برخی افراد به تلفن همراه بيشتر از قرآن است چرا که نمي‌توانند يک روز خود را بدون آن بگذرانند.
حجت الاسلام سيد علي اکبر محسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد علي اکبر محسني مبلغ مطرح کشوري و متخصص درتفسير قرآن کريم شنبه شب در جلسه بصيرتي كه در مسجد سلمان فارسي كاشان برگزار شد، ضمن اظهار تأسف از به فراموشي سپرده شدن قرآن در جامعه اسلامي، گفت: احساس نياز ما به تلفن همراه بيشتر از قرآن است چرا که نمي‌توانيم يک روز را بدون آن بگذرانيم.

وي افزود: ما مسلمانان قرآن را به انبار ذهني خود سپرده‌ايم و معناي مهجور بودن قرآن همين است که مسلمانان براي زندگي‌شان به قرآن احساس نياز نمي‌کنند.

حجت الاسلام محسني با اشاره به سياست‌هاي خبيثانه استعمارگران عنوان کرد: ناپلئون بناپارت براي فتح مصر و ساير کشورهاي اسلامي در کنار ادوات جنگي و سلاح سرد، دانشمندان و مترجمان فرانسوي را هم به دنبال خود برد تا از طريق جنگ نرم بين مسلمانان و کتاب آسماني آنها فاصله بيندازد.

وي تأکيد کرد: جدايي از قرآن و علماي اسلامي در صدر برنامه‌هاي دشمنان اسلام است و در روايتي از پيامبر اکرم(ص) به اين مطلب اشاره شده است که در آخرالزمان مردم آنگونه از عالمان اسلامي فرار مي‌کنند که گوسفند از گرگ مي‌گريزد.

به گفته اين مبلغ مطرح کشوري، نتيجه بسياري از طنزها و جوک‌هايي که براي نمادهاي اسلامي به ويژه علماي اسلامي مي‌سازند، جدايي مردم و عالمان ديني است همان عالماني که پيامبر صلي الله عليه و آله فرمودند هر کس آنها را زيارت کند انگار پيامبر(ص) را زيارت کرده است.

حجت الاسلام محسني به خانواده‌ها توصيه کرد: گاهي اوقات والدين در خانه و در حضور بچه‌ها با هم بحث و گفت‌و گو کنند که به دليل اينكه شرکت در فلان مجلس از نظر مرجع تقليد ما حرام است، در آن مجلس شرکت نمي‌کنيم تا اين فرهنگ ارتباط با عالمان ديني به نسل‌هاي بعدي منتقل شود.

وي با تأکيد بر مسأله ارتباط با امام معصوم و عالمان اسلامي، عنوان کرد: ارتباط با امام معصوم به صرف رفتن به زيارت و خواندن زيارتنامه نيست بلکه به معناي اطاعت است و خداوند پيامبران را نفرستاده مگر به خاطر اينکه مردم از آنها اطاعت کنند.

اين مفسر قرآن کريم صلوات را به معناي وصل شدن دانست و خاطرنشان کرد: دغدغه دين را با خواندن هر روز صبح دعاي عهد در خود زنده کنيم چرا که در اين دعاي خطاب به امام معصوم عرض مي‌کنيم که ما با او در غرب و يا شرق در ارتباط هستيم  و در بيابان يا دريا و در هر زمان و مکان ارتباط خود را با او حفظ مي‌کنيم.

گفتني است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي است كه چندين سال متوالي است سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود.

گفتني است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي است كه چندين سال متوالي است سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات