۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۴۸۱۸۹۸

دوازدهمین نمایشگاه کتاب قم آغاز به کار کرد

دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با شرکت285 ناشر و با حضور جمعی از مسؤولان استانی و به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع ناشران آغاز به کار کرد.
نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با شرکت285 ناشر و با  حضور جمعی از مسؤولان استانی و به همت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع ناشران  آغاز به کار کرد.

براساس این گزارش، در این مراسم سیدمهدی صادقی استاندار قم و حجت الاسلام صالحی منش مشاور امور روحانیون وزارت ارشاد حضور داشتند.

حسینی کاشانی مدیر کل ارشاد استان قم با بیان اهمیت حضور مراجع در شهر قم گفت: استان قم دومین جایگاه نشر کتاب را در کشور دارد و در بحث چاپ کتب دینی نیز در رتبه اول قرار می‌گیرد.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در استان قم استفاده کرد و زمینه موفقیت در عرصه چاپ و نشر را فراهم کنیم.

سید موسی حسینی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این مراسم از حضور 285 ناشر در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم خبر داد.

وی گفت: نزدیک به هزار و 200 ناشر در استان فعالیت دارند اما با توجه به برخی محدودیت‌ها نتوانستیم در این نمایشگاه پذیرای این جمعیت باشیم.

همچنین سید محمود حسینی مدیرعامل تعاونی ناشران استان قم در این مراسم با اشاره به اینکه ناشران استقبال مطلوبی از دوازدهمین نمایشگاه کتاب این استان داشته‌اند، تصریح کرد: امسال تلاش‌های لازم را برای افزایش کمی و کیفی نمایشگاه انجام داده‌ایم و مسؤولان استان در این راستا حمایت‌های مطلوبی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب استان قم به دنبال بهبود وضعیت فروش ناشران و فراهم‌سازی دسترسی آسان و ارزان مردم به کتاب است، عنوان کرد: امیدواریم رسانه‌ها نیز برنامه‌های ویژه‌ای را به این نمایشگاه اختصاص دهند تا بتوانیم در حوزه اطلاع‌رسانی به نتایج مورد نظر برسیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیان از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌های مختلف کشور  خبر داد.

وی گفت: استان قم همانند سال‌های گذشته با برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب در گروه استان‌های برتر قرار دارد.

حجت الاسلام صالحی منش از حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه‌های کتاب از ناشران خبر داد و گفت: در صورتی که ناشران وضعیت اقتصادی مطلوبی داشته باشند می‌توانند آثار با کیفیت‌تری را در اختیار مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم قم در سطح فرهنگی مطلوبی قرار دارند، اظهار کرد: استقبال چشمگیر مردم از برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی به ویژه نمایشگاه کتاب به خوبی اثبات می‌کند که قمی‌ها نسبت به مباحث فرهنگی نگاه متفاوتی دارند./881/ 202/ص

ارسال نظرات