۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۸۱۸۹۶
پژوهشگر عرصه مطالعات راهبردی:

انقلاب اسلامی سازش با استکبار را به «ضد ارزش» تبدیل کرده است

استاد مؤسسه امام خمینی(ره) فرهنگ آزادی‌خواهی را قلب تپنده انقلاب اسلامی دانست و گفت: زمانی آمریکا در عرصه جهانی خود را «منجی» معرفی کرده به گونه ای که ارتباط با آمریکا برای دیگر کشورها به یک ارزش تبدیل شده بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر

حجت‌الاسلام‌ محمدعلی رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که انقلاب اسلامی نوعی انقلاب فرهنگی است که بخش هایی همچون سیاست و اقتصاد را نیز در برمی‌گیرد، گفت: استراتژی این انقلاب گسترش و تدوین احکام، قوانین، ساختارها و رفتارهای اسلامی در عرصه جهانی بود چراکه امام راحل همواره بر این اصل اهتمام ویژه می‌ورزیدند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی رسالت به تبیین برخی اهداف انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: امام راحل در قالب این انقلاب سعی داشتند تا بی‌عدالتی، بی‌دینی، فساد، تبعیض و ذلت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی که از نظام سلطه نشأت گرفته بود را به عزت و گسترش معارف نورانی اسلام تبدیل کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به ما آموخت ارزش‌های انقلاب اسلامی که اهم آن‌ها عبارتند از عدالت‌خواهی، عزت‌خواهی، استکبارستیزی و غیره را در ایران محدود نکنیم بلکه همواره تلاش کنیم تا این فرهنگ جهان شمول شود.

بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران

حجت‌الاسلام‌ رنجبر پدیده «بیداری اسلامی» را به‌عنوان بارزترین پیامد انقلاب اسلامی معرفی کرد و عنوان کرد: دشمنان با مشاهده حرکت‌های انقلاب‌خواهانه در جهان به خوبی می‌داند سرمنشأ آن ایران است؛ بنابراین دشمن همواره سعی می‌کند تا فرهنگ‌های ارزشی این انقلاب را به ورطه نابودی بکشاند.

وی افزود: دشمن به‌خوبی می‌داند قلب تپنده انقلاب اسلامی، فرهنگ زیبای آزادی‌خواهی در چارچوب اسلام است که میان مردم رواج دارد؛ بر این اساس با همه تلاش خود این قلب تپنده را نشانه گرفته تا با نابودی آن به ارزش‌های انقلاب پایان دهد.

استاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به تبیین بازتاب فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل پرداخت و عنوان کرد: زمانی آمریکا در عرصه جهانی خود را «منجی» معرفی کرده بود به گونه ای که ارتباط با آمریکا برای دیگر کشورها به یک ارزش تبدیل شده بود؛ با وجود این امام راحل با ایجاد گفتمان «ما می‌توانیم» توانست این فرهنگ را وارد عرصه جهانی کند که کشور آمریکا یک کشور استعمارگر است.

وی در پایان یادآور شد: مهم‌ترین دستاورد فرهنگی انقلاب اسلامی ایران این بود که با معرفی آمریکا به‌عنوان «شیطان بزرگ» فرهنگ سازش با آن را که تقریباً در جهان رواج یافته بود به‌صراحت نفی کرد و این گفتمان را به همه جهانیان آموخت./841/ت302/س

ارسال نظرات