۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۸۱۸۹۳
معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور خبر داد؛

راه‌اندازی رشته تخصصی نهج‌البلاغه در دانشگاه پیام نور

نجفی با اشاره به این‌که اغلب رشته‌های علوم انسانی و اسلامی در دانشگاه پیام نور دایر است، گفت: رشته تخصصی نهج‌البلاغه تا مقطع دکترا نیز در دانشگاه راه‌اندازی شده است.
کریم نجفی، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور

کریم نجفی، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که این مرکز آموزش عالی به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور شناخته می شود، اظهار داشت: در بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ قدم‌های مؤثری برداشته شده است.

وی با بیان این‌که دانشجویان دانشگاه پیام نور در عرصه عفاف و حجاب الگوی دیگر مراکز علمی کشور هستند، خاطرنشان کرد: جشنواره ملی قرآن امسال با حضور دانشگاهیان در اصفهان برگزار شد، ضمن این‌که همایش ملی سبک زندگی علوی و مهدوی را نیز با استقبال اساتید و دانشجویان در سبزوار برگزار کردیم.

نجفی با بیان این‌که 700 هزار دانشجو در 850 مرکز دانشگاه پیام نور سراسر کشور در حال تحصیل هستند، گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه فرهنگی شناخته شده است، چنانکه اغلب برنامه‌ها و فعالیت های فرهنگی در حوزه آموزش عالی از سوی این نهاد علمی اجرایی می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به این‌که اغلب رشته‌های علوم انسانی و اسلامی در این دانشگاه دایر است، تصریح کرد: رشته نهج البلاغه تا مقطع دکترا به همت آیت الله دین‌پرور در دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده است که این امر نیز با استقبال دانشگاهیان همراه بوده است.

وی با بیان این‌که 55 هزار دانشجوی اهل سنت در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستند، گفت: دفتر تقریب مذاهب در مرکز استان گلستان دانشپاه پیام نور راه اندازی شده و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و معرفتی به دنبال همگرایی و وحدت میان اقوام و مذاهب در کشور است.

نجفی راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور به مقصد مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور عنوان کرد و گفت: این دانشگاه با ستاد عتبات دانشگاهیان کشور نیز تعامل نزدیک دارد و بسیاری از دانشجویان، اساتید و اعضای هیأت علمی در کاروان‌های دانشجویی عتبات حضور داشته اند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات