۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۸۱۸۹۱
دادستان کل کشور:

ایران اسلامی امن ترین کشور جهان است

دادستان کل کشور با بیان اینکه ایران اسلامی امن ترین کشور جهان است، گفت: خوشبختانه امروز یک سپر امنیتی محکم در کشور حاکم است.
دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور عصر امروز در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک که در محل فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، بیان کرد: با  محقق شدن اصلاح رویه نظام بانکی در کشور بسیاری از مشکلات در استان ها و شهرستان ها به آسانی حل خواهد شد.

امنیت جزو مسؤولیت‌ها و وظایف مهم دادستان است

دادستان کل کشور با بیان اینکه ایران اسلامی امن ترین کشور جهان است، گفت: خوشبختانه امروز یک سپر امنیتی محکم در کشور حاکم است و اگر به بیرون از مرزها در کشورهای عراق، افغانستان، یمن، پاکستان نگاهی کنیم قدر امنیت کشورمان را بیش از پیش خواهیم دانست.

حجت الاسلام منتظری با تأکید بر اینکه ایجاد امنیت جزو مسؤولیت‌ها و وظایف مهم دادستان است، گفت: بزرگترین وظیفه‌ای که دادستان بر عهده دارد ایجاد امنیت است و دادستان موظف است هم به موجب قانون و هم تکالیف شرعی در راستای حقوق عامه، ایجاد امنیت و از بردن عوامل آسیب‌زای جامعه گام بردارد و نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه امنیت دارای عرصه‌های مختلفی از قبیل امنیت جانی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، اظهار داشت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امنیت بالایی را شاهد هستیم و این امنیت  حاکم در جامعه علاوه بر اینکه یک نعمت خدادادی مغفول است، حاصل زحمات دستگاه‌های مختلفی است که برای ایجاد و حفظ آن تلاش می‌کنند.

ساماندهی فضای مجازی یکی دیگر از وظایف مهم دستگاه قضایی

دادستان کل کشور ساماندهی فضای مجازی را یکی دیگر از وظایف مهم دستگاه قضایی به ویژه دادستانی دانست و ابراز کرد: مسؤولان بدانند فضای مجازی باید سالم‌سازی و درست هدایت شود و اگر این مهم محقق نگردد و محتوای آن غربال نشود، برای جامعه و مردم ما و کشور یک جهنم سوزان خواهد بود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه امروز دشمنان و بدخواهان به سرعت عجیبی بر روی فضای مجازی متمرکز شده و از تمام ابزار و امکانات برای جذب جوانان کم‌تجربه و احساسی به سوی خود استفاده می‌کنند، گفت: اکنون در فضای مجازی شاهد دنیای عجیبی مملو از فساد اخلاقی، عقیدتی، فکری و همه عرصه‌ها هستیم.

دادستان کل کشور در راستای مقابله با موضوع استفاده نادرست از فضای مجازی دستگاه قضایی و دادستان ها در خط مقدم قرار دارند و باید با برنامه ریزی و تلاش های شبانه روزی در مسیر مدیریت عرصه مجازی اقدام کنند، افزود: مسؤولان دستگاه های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی باید بکوشند تا فضای مجازی و محتویات آن را به طور کامل در اختیار گرفته و با قدرت هر چه تمامتر در راستای جلوگیری از اشاعه فحشا و منکرات در جامعه تلاش کنند. 

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه نادیده گرفتن نسبت به فعالیت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند فرهنگ قرآنی و اهل بیتی ملت ایران را تخریب و منکرات، بی اخلاقی ها و فحشا را جایگزین معنویات کند، گفت: امروز در جامعه شاهد  افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج هستیم که بخشی از طلاق‌ها از فضای مجازیسرچشمه می گیرد.

به گزارش رسا، در این نشست عباس قاسمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اراک معرفی و شد و از زحمات دادستان پیشین قدردانی شد.

همچنین فرشید محمد طاهری نیز در این نشست به عنوان قائم مقام رییس کل دادگستری استان مرکزی معرفی شد./842/202/ب2

ارسال نظرات