۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۸۱۸۸۷

زندگی بر ساحل حدیث رضوی در بازار نشر

کتاب زندگی بر ساحل حدیث رضوی از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.
کتاب زندگی بر ساحل حدیث رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب زندگی بر ساحل حدیث رضوی نوشته مجتبی فرجی با شمارگان 1150 جلد از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: نقش «حدیث» در زندگی، به گونه ای است که انسان هر اندازه به دریای بی کران احادیث نزدیک تر شود ـ در صورتی که با معرفت و شناخت نیز همراه باشد ـ از ترنم نسیم حیات بخش، و لطافت روح افزای آن سیراب شده، و روح و روانش شاد، و خوش بختی و سعادت دنیا و اخرتش تضمین خواهد شد.

از آن سو هر اندازه از حدیث فاصله بگیرد، همان قدر به وادی گمراهی، نزدیک تر می شود و جز دَرهم ریختگی و بدبختی و هلاکت ثمری در پی نخواهد داشت.

البته فراموش نشود که «حدیث» از ان جهت اهمیت دارد که مفسر «قرآن» است و چون قرآن، همراه با «متشابهات» و «محکمات» است، فهم آن، مستلزم مراجعه به مکتبی است که شایستگی این روشنگری را داشته باشد.

ما بعد از تحقیق و تفحص، مکتبی را جز مکتب اهل بیت علیهم السلام نمی شناسیم که بتواند این چنین دل ها را جلا و روشنایی بخشد، بنابراین، «قرآن»‌ و «حدیث» دو جزء جدانشدنی از یکدیگر هستند.

این کتاب در دو بخش با عناوینی همچون «زندگی فردی» و «زندگی اجتماعی» گردآوری و تقدیم علاقه مندان شده است که بخش اول شامل چهار فصل «بهره گرفتن از عقل»، «سرچشمه خوش بختی ایمان به خدا و تقوای الهی»، «سرمنشأ بدبختی» و «جایگاه بایسته های فردی» است.

بخش دوم کتاب نیز به تشریح و تبیین مفصل دو فصل با عناوینی همچون «خانواده» و «اجتماع» پرداخته است که در این دو فصل مطالب از قبیل حکمت تشکیل خانواده، آراستگی زن و مرد برای یکدیگر،  فرزند صالح؛ هدیه ای الهی، عوامل سلامت جامعه و عوامل فساد جامعه به چشم می خورد.

در بخشی از کتاب آمده است: «یکی از بهترین ابزار رسیدن به هدف که می تواند برای همگان با هر گرایش و مذهبی راه گشا و شاخص قبولی و عدم قبولی اعمال باشد، عقل است.

تعقل، اصلی ترین تکیه گاه اهل ایمان است، تا جایی که از نظر این آیین آسمانی، انسان حق ندارد انچه را عقل صحیح نمی داند، باور کند؛ و کاری برخلاف آن انجام دهد. از دیدگاه اسلام، عقل، از بهترین هدیه های الهی به انسان، اساسی ترین پایه های زندگی، زیباترین زیور انسان، گرانبهاترین ثروت و بهترین دوست و راهنماست».

اثر حاضر به اختصار در دو بخش، زندگی فردی و اجتماعیِ سالم را در پرتو فرمایش امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام به تصویر کشیده است.

امام رضا علیه السلام فرمود «إِنَّ الناسَ لو عَلِمُوا محاسنَ کَلامِنَا لأتَّبَعُونا؛ بی گمان اگر مردم زیبایی های سخن ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند.»

خوش بختی و سعادت دنیا و آخرت متضمن شناخت و عمل به گفتار أولیاء خداست، کلامی که سرشار از معارف الهی است، معارفی که از وحی الهی نشأت گرفته و خود مفسّر آیات خداوند است.

کتاب زندگی بر ساحل حدیث رضوی نوشته مجتبی فرجی با شمارگان 1150 جلد و به قیمت 10000 تومان در 184 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات