۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۸۱۸۸۰
نماینده مردم تبریز:

رونق بازار تولید داخلی با اقتصاد مقاومتی محقق می شود

سعیدی گفت: برای قوام تولید و رسیدن به جایگاه خود در سطح داخلی و بین المللی باید دولت به صورت عملی وارد بحث اقتصاد مقاومتی شود.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه عملی مسؤولان به اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: دولت بایستی با حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی جلوی تعطیلی کارگاه های تولیدی کشور را بگیرد.

وی با بیان این‌که ایران در تولید بسیاری از کالاها هم‌تراز و گاه فراتر از استانداردهای بین‌المللی تولید می کند، تصریح کرد: برخی از کالاهای ایرانی حتی با قیمتی کم تر و کیفیت بالاتر به بازار عرضه می شود؛ اما به دلیل برخی مشکلات ساختاری و زیربنایی در اقتصاد کشور همواره زیر فشار قرار دارند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تأکید بر این‌که نباید اجازه دهیم کالای قاچاق تولید ملی کشور را تهدید کند، افزود: برخی مشکلات مربوط به تولیدکنندگانی است که مشتاق به صادرات هستند، اما مشوق های صادراتی تنها در گفتارها و سخنرانی ها خلاصه شده است.

وی ادامه داد: برای قوام تولید و رسیدن به جایگاه خود در سطح داخلی و بین المللی باید دولت به صورت عملی وارد بحث اقتصاد مقاومتی شود و از تولیدکنندگان حمایت کند، همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر اقشار مختلف مردم آذربایجان تأکید داشتند؛ مسؤولان بایستی اقدام و عمل خود در عرصه اقتصاد مقاومتی را گزارش دهند.

سعیدی با اشاره به این‌که مؤلفه‌ها و شاخص‌های دستیابی به اقتصاد مقاومتی در منویات رهبر فرزانه انقلاب تجلی یافته است، تصریح کرد: سد مشکلات اقتصادی کشور در سایه تفکر انقلابی مردم و مسؤولان مرتفع می شود؛ به شرطی که همگان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی همت و عزم راسخ داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان این‌که امروز مشکل اصلی کشور اقتصاد بوده و درمان اصلی آن نیز اقتصاد مقاومتی است، گفت: دولت قبل مشکل را خوب شناسایی کرد اما در تجویز دچار مشکل شد و دولت فعلی نیز باید اقتصاد مقاومتی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به این‌که مسؤولان در عمل به توصیه‌های اقتصادی رهبر انقلاب بایستی وارد میدان شوند، گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای، در دیدار اخیر مردم آذربایجان فرمودند که «بیکاری، رکود و گرانی» از مشکلات مهم کشور است، البته مسؤولان در تلاش هستند اما ظرفیت‌های کشور بیش از اینها است./935/302/ب2

ارسال نظرات