۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۸۱۸۷۹
در حاشیه مراسم یادواره شهدای بابل صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب و تمبر طلبه شهید سردار سجودی

در حاشیه یادواره شهدای بابل در مصلای جمعه این شهر، از کتاب و تمبر طلبه شهید سردار سجودی رونمایی شد.
رونمایی از تمبر و کتاب طلبه شهید سجودی رونمایی از تمبر و کتاب طلبه شهید سجودی رونمایی از تمبر و کتاب طلبه شهید سجودی رونمایی از تمبر و کتاب طلبه شهید سجودی رونمایی از تمبر و کتاب طلبه شهید سجودی رونمایی از تمبر و کتاب طلبه شهید سجودی رونمایی از تمبر و کتاب طلبه شهید سجودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، در مراسمی در حاشیه یادواره 1744 شهید و 90 شهید روحانی و طلبه بابل با حضور امام جمعه موقت تهران، امام جمعه بابل، جمعی از مسؤولان استان، همسر و همرزمان این شهید از تمبر و کتاب طلبه شهید سردار یوسف سجودی رونمایی شد.

کتاب «زندگی یعنی همین» به همت خانم آذر همتی بر اساس خاطراتی از طلبه شهید سردار یوسف سجودی نگاشته شده است که درباره سبک زندگی این شهید و روزهای پر فراز و نشیب مبارزه در راه انقلاب به ارائه مطالب به صورت جذاب می پردازد.

تمبر این سردار شهید نیز به همت اداره کل پست مازندران تهیه شده است و آیت الله کاظم صدیقی نیز در آیین رونمایی از این تمبر به امضای آن پرداخت.

گفتنی است، یوسف سجودی در سال ۱۳۳۷ و در خانواده ای مذهبی و متدیّن در شهرستان بابل به دنیا آمد.

وی تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در همین شهرستان، با موفقیت به پایان برد، او در حال گذراندن دوره دبیرستان بود که وارد فضای مبارزه با رژیم ستمشاهی می شود و با پخش اعلامیه های  امام راحل پا به پای مبارزان انقلاب پیش می رود و چندین بار تحت تعقیب قرار می گیرد.

‏پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیوستن به کمیته انقلاب، با عنوان مسؤول عملیات در کمیته انقلاب شهرستان بابل به مبارزه با عناصر ضد انقلاب و منافقین مشغول می شود.

‏بعد از مدتی برای تحصیل در حوزه علمیه راهی قم می شود و در مدرسه علمیه حقانی مشغول تحصیل شد، تحرکات منافقین موجب شد که به عضویت سپاه قم در جهت مبارزه با این عناصر در بیاید و اندکی بعد دوباره به بابل بازگشت و مسؤولیت عملیات ضربت سپاه این شهرستان را عهده دار شد

بعد از سرکوبی منافقین و عناصر ضد انقلاب در جنگلهای شمال، به منظور ادامه تحصیل در حوزه علمیه دوباره به قم رفت.

این شهید بعد از آن در جبهه های 8 سال دفاع مقدس در کنار دیگر رزمندگان حضور یافت و مسؤولیت های زیادی از جمله فرماندهی گردان، فرماندهی محور را به عهده داشت.

وی مورد اعتماد دو فرمانده لشکر 25 کربلای مازندران و علی ابن ابیطالب(ع) قم یعنی سردار مرتضی قربانی و شهید مهدی زین الدین بود و به سبب لیاقت های فراوان، مسؤولیت فرماندهی تیپ 2 لشکر علی ابن ابیطالب قم بر عهده ایشان گذاشته شد.

وی در روز شانزده اسفند سال 1363 در عملیات بدر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد./1313/202/ب2

ارسال نظرات