۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۸۱۸۷۵
استاد حوزه علمیه:

پرداخت وجوهات شرعی فقر را در جامعه اسلامی ریشه کن می‌کند

استاد حوزه علمیه پرداخت وجوهات شرعی را سبب فقرزدایی در جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر خمس و زکات به صورت صحیح پرداخت شود فقیری در جامعه اسلامی باقی نمی‌ماند و بسیاری از نیازهای مالی جامعه اسلامی برطرف می‌شود.
حجت الاسلام اویسی اویسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن اویسی، استاد حوزه علمیه شنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به ابزارهای امتحان و آزمایش الهی، گفت: نعمت‌ها و سختی‌های دنیوی ابزاری برای امتحان الهی هستند.

وی ثروت را یکی از ابزارهای آزمایش در حیات دنیوی بیان کرد و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: مال و فرزند فتنه هستند؛ خداوند به طور قطع انسانها را با ثروت و فقر مورد امتحان قرار می‌دهد.

حجت الاسلام اویسی با تأکید بر اینکه پرداخت وجوهات شرعی سبب فقرزدایی در جامعه اسلامی می‌شود، ابراز کرد: اگر خمس و زکات به صورت صحیح پرداخت شود فقیری در جامعه اسلامی باقی نمی‌ماند و بسیاری از نیازهای مالی جامعه اسلامی برطرف می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر انسان مرگ را باور داشته باشد هرگز مرتکب گناه نمی‌شود، اظهار داشت: از ائمه معصومین(ع) روایت است که فرموده‌اند «کدام یک از پادشاهان توانستند خود را از مرگ حفظ کنند، زمانی که اجل آنان را فرا گرفت و آنان حتمی نتوانستند در مقابل مرگ کاری انجام دهند».

وی در تبیین اینکه نهایت آبادانی دنیا ویرانی است، گفت: تلاش انسان برای آبادانی دنیا بی‌فایده، اما کوشش و احسان برای غیر دنیا ماندگار و جاودان خواهد بود، انسان باید در روز جزا نسبت به اعمالی که در حیات دنیوی انجام می‌دهد پاسخگو باشد.

حجت الاسلام اویسی درباره اینکه انسان باید به مقدارت الهی راضی باشد، عنوان کرد: گاهی فقر انسان‌ها را سعادتمند و ثروت موجب عیاشی آنان می‌شود؛ ثروتی که در راه خدا مصرف شود خیر است، در غیر این صورت سراسر زیانبار است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: ثروت اندوزی از راه حرام عاقبت انسان را نابود می‌کند و شکر نعمت‌های خداوند سبب سعادت انسان می‌شود./813/202/ب2

ارسال نظرات