۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۸۱۸۶۲
مفتی مصر:

حقوق زنان و مردان در اسلام برابر است

مفتی مصر تصریح کرد: در احکام شرعی زنان و مردان از حقوق برابری برخوردار هستند و خداوند در آیات مختلف با کلمات برابر آن‎ها را خطاب قرار داده است.
شیخ شوقی علام مفتی  مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در دیدار با جمعی از اعضای مجلس زنان عالم مسلمان اندونزی به بیان جایگاه زن در دین مبین اسلام پرداخت و گفت: زنان نقش اساسی در جامعه اسلامی ایفا می‎کنند و از نظر شرعی با مردان مساوی هستند.

وی افزود: بسیاری از تکالیف شرعی به صورت عام در نصوص دینی اعم از قرآن و احادیث بیان شده است به طوری که شامل مذکر و مونث می‎شود و اشاره فقط به یک جنسیت خاص ندارد. خداوند متعال در آیات مختلف قرآن کریم مردم و زن را با کلمات مومنین، الناس، والذین آمنوا خطاب قرار داده است.

مفتی مصر تصریح کرد: درالافتای مصر به نقش زنان در مسائل اجتماعی به خوبی واقف است به طوری که آنان می‎توانند حتی در مسائل حکومتی به ایفای نقش بپردازند. ما به خاطر اهمیت زنان کارگروهی را در دارالافتا به آنها اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: زنان مصری نقش ارزنده‎ای در مسائل دولتی در حکومت ایفا می‎کنند به طوری که رییس جمهور برخی از زنان را به عنوان مشاور خود برگزیده و این مساله نشان دهنده اهمیت دولت برای بانوان است./994/ب903/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات