۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۸۱۸۵۸
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه:

انقلاب اسلامی «دین» را وارد معادلات سیاسی جهان کرده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی انقلاب اسلامی ایران را برهم زننده معادلات سیاسی جهان دانست و پدیده «بیداری اسلامی» در دنیا را به‌عنوان یکی از بارزترین دستاوردهای آن معرفی کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسن نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان فرصت ها و دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی این بود که با وجود تفکر سرمایه‌داری و مارکسیستی توانست مسأله دین را در معادلات سیاسی جهان مطرح کند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم پدیده بیداری‌های اسلامی در جهان را بارزترین پیامد این انقلاب دانست و اظهار داشت: این پدیده در کشورهایی همانن عراق، سوریه، افغانستان و بخش‌هایی از لبنان در قالب حزب‌الله صورت پذیرفت، گرچه برخی از آن‌ها سرکوب شدند.

انقلاب اسلامی سد محکمی در برابر آمریکا است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با اشاره به فروپاشی شوروی به‌عنوان یک ابرقدرت بعد از انقلاب ایران ادامه داد: بعد از این حادثه بخش‌هایی از بلوک شرق آزاد شده و مستقل شدند و یک هویت خاص پیدا کردند؛ در این حال آمریکا خود را ارباب کشورها می‌دانست و هیچ کشوری یارای مخالفت با نظر آن‌ را نداشت.

وی اضافه کرد: در میان این‌همه شور و جنگ قدرت‌ها، امام خمینی(ره) با طرح ایده دینی و  با سردادن ندای «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» توانست معادلات را برهم بزند و به جهانیان بیاموزد که هر ملتی می‌تواند بر اساس ایده‌های خود عمل کند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اقدام مدبرانه امام راحل سبب اذعان آمریکایی‌ها شد تا جایی که گفتند «چین و هند و این‌گونه کشورها جرأت ایستادگی در مقابل ما را نداشتند و این مهم را از ملت ایران آموختند».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با اشاره به حرکت‌های انقلاب‌خواهانه اخیر مردم آمریکای جنوبی، ونزوئلا و غیره عنوان کرد: حرکت عظیمی که ایران آن را برپا نهاد بیشتر نقاط جهان را فرا گرفته است و این‌گونه حرکت‌ها نشانگر الگو‌گیری سایر ملت‌ها از انقلاب اسلامی ایران است.

وی به تشریح ابعاد فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: با وجود این‌که دشمنان در قالب رسانه‌های داخلی و خارجی سعی در از بین بردن ارزش‌های انقلاب داشتند، اما این انقلاب بر فرهنگ خودباوری تأثیر بسزایی داشت.

انقلاب اسلامی آموزگار فرهنگ «ما می‌توانیم»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی توانست این مهم را به مردم با بصیرت ایران بیاموزد که دستیابی به صنعت، علم، فناوری و رسیدن به قله‌های پیروزی تنها با خواستن انجام می‌پذیرد که با مشاهده بخش‌هایی همچون هوافضا، موشکی و نانو درمی‌یابیم این پیشرفت‌ها  همه مرهون ایده‌ای است که امام(ره) برای مردم رقم زد و به آن‌ها آموخت که تنها با اراده و توکل به خداوند متعال می‌توان قله‌های پیروزی و رستگاری را فتح کرد.

وی افزود: علی رغم فعالیت‌هایی که در فضای مجازی مبنی بر از بین بردن اعتقادات مردم ایران داشته است، هنگام مشاهده پایبندی و استواری مردم با بصیرت ایران به اعتقاداتشان و موفقیت‌هایی که در بخش‌گسترش فرهنگ دینی بدست آمده است در می‌یابیم دشمنان ناکام مانده‌اند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: با وجود این‌که کشور در زمینه فرهنگی بسیار پیشرفت کرده است، اما هنوز تا رسیدن به قله فرهنگی فاصله زیادی وجود دارد و باید در این راستا تلاش کرد تا با عنایات ویژه خداوند زمینه جهان شمولی این حکومت دینی نیز فراهم شود./841/ت302/س

ارسال نظرات