۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۸۱۸۵۵

تقدیر تولیت شرعی آستان مقدس عباسی از دانشجویان عراقی

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا تصریح کرد: خدمت و تقدیر از دانشجویان از وظایف آستان مقدس عباسی است.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در مراسم تقدیر از دانشجویان عراقی گفت: خدمت به اساتید و دانشجویان یکی از وظایف آستان مقدس عباسی است که سالانه انجام می گیرد.

وی افزود: اساتید و دانشجویان باید در دوران تحصیلی خود مسؤولیت پذیر باشند.

نماینده آیت الله سیستانی مطالعه تاریخ را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: ما باید تاریخ را به خوبی مطالعه کرده تا علت سرنگونی و قدرت حکومت و امت‎های گذشته را به خوبی درک کنیم.

وی با بیان اینکه مردم عراق از لحاظ فکری در سطح بالایی قرار دارند، تاکید کرد: عراق از کشورهای عقب مانده نیست زیرا ظرفیت‎های انسانی و ملی بسیاری دارد.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی ادامه داد: اگر مردم عراق با تاریخ و تمدن خود آشنا شوند با جدیت و تلاش بیشتر برای آبادانی کشورشان تلاش و کوشش خواهند کرد.

وی دانشجویان را آینده سازان عراق خواند و اظهار داشت: دانشجویان در آینده وظایف و مسؤولیت‎های سنگینی در بخش‎های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایفا خواهند کرد بنابراین باید خود را برای آینده آماده کنند.

حجت الاسلام صافی عنوان کرد: انتقاد از مسائل و مشکلات عراق موجب خروج این کشور از بحران نمی شود بلکه نقاط مثبت و ضعف را باید با هم دید و درپی حل مشکلات بود. اگرچه در برخی از ادارات و موسسات دولتی فساد وجود دارد اما افراد صالح و پاکدست نیز در این ادارات مشغول به کار هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات