۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۸۱۸۴۶
نماینده مردم تبریز:

اقتصاد مقاومتی با اقدامات نمایشی محقق نمی‌شود

نماینده مجلس گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی تنها مجلس، دولت و دستگاه قضایی مسؤول نیستند بلکه خود مردم نیز باید نسبت به کالای خارجی گرایش نداشته باشند.
شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس 

شهاب الدین بی‌مقدار، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تأکید دوباره رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی، نشان از اهمیت این مسأله است.

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی با اقدامات نمایشی و شعاری محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بهترین کالاها در داخل کشور تولید می شود؛ اما در کنار آن، کالای خارجی قاچاق نیز در بازار عرضه می شود؛ درحالی که نوع داخلی از نوع خارجی آن در بسیاری از کالاها باکیغیت‌تر است و حتی به کشورهای اروپایی صادر می شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همت جدی قوای سه‌گانه و متولیان امر است، گفت: در این عرصه تنها مجلس، دولت و دستگاه قضایی مسؤول نیست؛ بلکه خود مردم نیز باید نسبت به کالای مشابه خارجی گرایش کمتری داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که نقش رسانه‌ها نیز در تشویق مردم به مصرف کالای ایرانی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اگر مردم همت و همکاری داشته باشند و کالای داخلی خریداری کنند و این تصمیم همه گیر شود؛ب دون هیچ هزینه و اقداماتی همچون برخورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می توانیم ریشه قاچاق را از کشور برکنیم.

بی‌مقدار خرید کالای ایرانی را به نفع کشور و رونق کسب و کار دانست و گفت: تولیدکنندگان نیز باید به کیفیت محصولی که تولید می کنند، دقت لازم را داشته باشند؛ از سوی دیگر بایستی در حال طراحی و تعریف برند نیز فعال شوند تا در عرصه صادراتی نیز بتوانند با رقبای خارجی موفق باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی گفت: دولت از کنسرسیوم های صادراتی در هزینه های بازاریابی و نمایشگاهی حمایت می کند؛ اما کافی نیست و باید مجلس نیز در این موضوع ورود کند تا کنسرسیوم‌ها تقویت شوند.

وی مشکل مالیاتی تولیدکنندگان و صادرکننده‌ها را یکی از عوامل عدم رغبت تولیدکننده داخلی برای حضور در بازارهای جهانی دانست و افزود: در این میان بایستی نظام پولی و بانگی نیز اصلاح شود؛ وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز بایستی در تسهیل ساز و کارهای لازم تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی اراده جدی داشته باشند./302/935/ب1

ارسال نظرات