۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۸۱۷۹۵
امام جمعه موقت اصفهان:

گسترش فرهنگ ناب اسلامی سبب وحشت ابرقدرت‌های جهان شده است

حجت الاسلام میردامادی در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد نجف آباد درباره عامل اصلی توطئه های دشمنان و ابرقدرت های جهان علیه این نظام و انقلاب گفت: اگر دشمن در هر لحظه این انقلاب را تهدید می‌کند نه به خاطر تسلیحات و قدرت نظامی ما بلکه دشمنی‌ ابرقدرت‌ها به خاطر نفوذ اسلام در دل‌ها و حقانیت اسلام و روشن شدن آن برای مردم دنیا است.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که پیش از ظهر امروز در مسجد شهید غیوری دانشگاه آزاد نجف‌آباد برگزار شد، گفت: در ارتباط باشخصیت آیت‌الله هاشمی، وقتی مقام معظم رهبری سخنی را بفرمایند، برای همه ما حجت است و ما هر چه بگوییم حق این مرد را ادا نخواهیم کرد.

وی در ادامه به برخی از ابعاد شخصیتی آیت‌الله هاشمی در دوران قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: وی در دوران قبل از انقلاب از شاگردان مبرز آیت‌الله بروجردی برای تبلیغ در خارج از کشور، تأسیس تشکل روحانیت مبارز، عضویت در شورای انقلاب اسلامی به همراه مقام معظم رهبری، بنیان‌گذاری حزب جمهوری اسلامی، پذیرش سرپرستی وزارت کشور بعد از اتمام فعالیت شورای انقلاب، مسؤولیت فرماندهی جنگ بعد از عزل بنی‌صدر از اهم مسؤولیت‌های آیت‌الله هاشمی در دوران قبل و بعد از انقلاب بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میردامادی، درباره ابعاد شخصیتی آیت‌الله هاشمی نیز بیان داشت: هاشمی یک انسان مؤثر، متفکر، مجاهد و خادم انقلاب و از مبارزین جدی و پیگیر قبل از انقلاب بود که بعد از پیروزی انقلاب نیز از مؤثرترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی در کنار امام و بعد از رحلت امام در کنار رهبری زندگی می‌کرد و همیشه خود را خادم اسلام و انقلاب می‌دانستند.

وی به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره آیت‌الله هاشمی نیز اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب درباره آیت‌الله هاشمی این‌گونه بیان می‌کردند که شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسؤولیت‌های بعد از انقلاب نیست، من از سال 1336، 59سال پیش ایشان را از نزدیک، می‌شناسم و آقای هاشمی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود.

امام‌جمعه موقت اصفهان به برخی از شبهه افکنی ها درباره وضعیت مالی آیت‌الله هاشمی نیز گفت: وی قبل از انقلاب اموالش را صرف انقلاب و مبارزان می‌کرد و این اتهامی که به ایشان زده می‌شود که از ثروتمندان بسیار بزرگ بود، کذب است، حتی در آخرین انتخاباتی که کاندیدا بودند صراحتاً بیان کردند که هر کس از من مالی سراغ دارد، بیاید به خود من بگوید تا به او واگذار کنم.

وی یکی از جنبه‌های بارز شخصیتی آیت هاشمی را ولایت مداری ایشان برشمرد و بیان کرد: آیت‌الله هاشمی از مؤثرترین و مفیدترین افراد و نقش کلیدی در روشن شدن مسیر جهت انتخاب رهبری انقلاب داشتند و در پاسخ یکی از رسانه‌ها که از ارتباط ایشان با رهبر معظم انقلاب پرسیدند،، جواب می‌دهد ارتباط عاشق و معشوق است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی درباره برخی اختلافات سلیقه‌ای که با رهبر معظم انقلاب داشتند نیز خود این‌گونه بیان کردند، که او رهبر است و من رهرو و در تمام مسائل من پیرو ایشان هستم و وقتی ایشان دستور یا نظری یا فتوایی را عنوان می‌کنند، اطاعت ایشان بر من واجب است.

حجت‌الاسلام میردامادی درباره آثار تألیفی آیت‌الله هاشمی نیز گفت: آیت‌الله هاشمی با وجود فعالیت‌های مؤثر در مسائل سیاسی در فعالیت‌های فرهنگی و تألیف کتاب‌هایی چون سرگذشت فلسطین و جهان اسلام، آزاداندیشی اسلامی و روشنفکری اسلامی، جایگاه مساجد در نظام اسلامی از منظر قرآن، فرهنگ قرآن، تفسیر راهنما، جهان در عصر بعثت، امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار اهتمام بسیاری داشتند.

وی درباره تأسیس دانشگاه آزاد به عنوان یکی از اقدامات آیت‌الله هاشمی بیان داشت: فلسفه تأسیس دانشگاه آزاد آن‌گونه که آیت‌الله هاشمی مدنظر داشتند، تأسیس محیط در کنار حوزه بود که دانشگاهی تأسیس شود که جنبه دینی و اخلاقی داشته باشد و این‌گونه بی‌بندوباری‌ها، بی‌حجابی‌ها، باید از دانشگاه‌ها ریشه‌کن شود و شما اساتید باید الگوی علمی و عملی دانشجویان باشید و مسؤولیت شما از همه سنگین‌تر است و در محیط مقدس دانش‌پروری و دانشگاه باید با اخلاق، رفتار، منش خود سعی کنید دِین خودتان را ادا کنید.

بایدیک بعد دانشگاه علم و یک بعدش ایمان باشد

امام‌جمعه موقت اصفهان با تأکید بر بعد ایمانی دانشگاه گفت: محیط دانشگاه علاوه بر علم، عمل هم می‌خواهد و یک بعد دانشگاه علم و یک بعد ایمان است و احیاء ارزش‌های اسلامی و اعتقادات دینی در بعد عملی نیاز امروز دانشگاه‌ها است و این مجموعه باید محلی برای نمایش ارزش‌های اسلامی به جهانیان باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز اسلام مثل خورشید در تمام دنیا می‌درخشد و دشمن در هر لحظه این انقلاب را تهدید می‌کند نه به خاطر تسلیحات و قدرت نظامی ما بلکه دشمنی‌ ابرقدرت‌ها به خاطر نفوذ اسلام در دل‌ها و حقانیت اسلام و روشن شدن آن برای مردم دنیا است که استکبار را به وحشت انداخته است که اسلام در آینده به افکار پوشالی غرب خاتمه خواهد داد و هر رییس‌جمهور جدیدی که می‌آید می‌بینیم همه در مبارزه با اسلام و کشور اسلامی وحدت نظر دارند./1306/202/ب1

ارسال نظرات