۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۸۱۷۹۲
آیت الله نوری همدانی:

نباید نسبت به جبهه مقاومت بی تفاوت باشیم

حضرت آیت الله نوری همدانی دشمن شناسی را یک موضوع مهم دانست و گفت: ما نمی توانیم نسبت به عراق، سوریه، بحرین و یمن بی تفاوت باشیم.
نباید نسبت به جبهه مقاومت بی تفاوت باشیم آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در جمعی از روحانیان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره آیه 36 سوره نحل عنوان کرد: تاریخ و امتدادی را خداوند در جهان منعکس کرده است که بر مبنای آن رقابت میان جبهه حق و باطل همواره وجود داشته است.

این مرجع تقلید افزود: در قرآن به سه نوع طاغوت اشاره شده است که طاغوت سیاسی، طاغوت فرهنگی و طاغوت اقتصادی از آن جمله است که خداوند در قرآن به عبادت الهی و اجتناب از طاغوت تأکید کرده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: کاخ نشینی و مسأله سلطنت از زمان معاویه آغاز شده است و این لذت طلبی ها از همان زمان باعث تحقیر مردم شد و تا زمان شاه هم ادامه یافت اما امام خمینی(ره) با بیدار کردن مردم، آنها را برعلیه نظام شاهنشاهی و طاغوت زمان به میدان آورد.

وی با بیان برخی از مقاطع تاریخی ملت ایران اظهار کرد: مردم ایران بارها قیام کردند که ما می بینیم در مسأله تحریم تنباکو و انقلاب مشروطیت که با فداکاری های فراوان ملت ایران اتفاق افتاد، به دلیل باقی ماندن ساختار نظام شاهنشاهی، نتوانستند ملت ایران را از زیر ظلم و ستم بیرون آورند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: هر پیامبر در یک دست خود کتاب هدایت و در  دست دیگر ابزار جهاد داشتند چرا که انبیاء کارشان جهاد و کادرسازی است و خداباوری‌، اصول باوری، توحید و امامت کارهای مهمی بود که انبیاء انجام داده‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: امام بارها فرمودند که نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد و ما باید این سخن امام را در دستور کار خود قرار دهیم.

این مرجع تقلید، علم و جهاد را عامل اصلی عزت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اسلام نیاز به عالم و مجاهد دارد و علما و مجاهدین نقش اساسی در اسلام دارند و نمی توان در زمانه ای که آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی و استکبار به مقابله با اسلام برخاسته اند، تنها به کتاب خواندن و مطالعه مشغول شویم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر عدم غفلت از دشمن خاطرنشان کرد: ما نباید از دشمن غافل شویم و نمی توانیم جریان عراق، سوریه، بحرین و یمن را فراموش کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم با قیام خود در جریان انقلاب با دادن خون با رژیم پهلوی مقابله کردند و با الهام از نهضت کربلا دست به قیام زدند ازاین‌رو در برابر باطل کاری جز جهاد وجود ندارد./872/202/ص

ارسال نظرات